علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



درمان شش هفته‌ای هپاتیت سی


دانش > پزشکی - ایرنا نوشت: مطالعات ارایه شده در کنگره بین المللی کبد در بارسلونا نشان می دهد، برای درمان هپاتیت C، شش هفته زمان کافی است.

در سال 2014 میلادی، سازمان غذاو دارو استفاده از داروهای تركیبی sofosbuvir و ledipasvir را برای درمان عفونت هپاتیت در بزرگسالان تایید كرد. در سال 2016، این داروی تركیبی برای درمان انواع دیگر هپاتیت و دیگر بیماری های ویروسی از قبیل HIV و سیروز نیز تایید شد.
معمولا درمان با استفاده از این داروی تركیبی حدود 12 هفته به طول می انجامد. به دلیل عوارض جانبی درمان، محققان تصمیم گرفتند كه دوره های درمان كوتاهتری را امتحان كنند. نتایج نشان می دهد درمان شش هفته ای هپاتیت با استفاده از این تركیب دارو كفایت می كند و سبب بهبودی در بیمار می شود.
به التهاب كبد هپاتیت گفته می شود. التهاب كبد می تواند به فیبروز، سیروز یا سرطان كبد منجر شود. ویروس هپاتیت مهمترین عامل بروز این بیماری است ولی عفونت های دیگری مانند مواد سمی (مصرف الكل و مواد مخدر) و بیماری های خود ایمنی نیز جزء دلایل هپاتیت محسوب می شوند.
تاكنون پنج ویروس اصلی هپاتیت شناخته شده است كه به عنوان هپاتیت نوع A، B، C، D و E شناخته می شوند. احتمال سیروز كبدی و سرطان در دو نوع B و C بیشتر است. هپاتیت نوع A و E معمولا بر اثر مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می شوند. هپاتیت نوع B، C و D معمولا نتیجه تماس با مایعات آلوده بدن هستند.
دریافت خون آلوده، تماس با تجهیزات آلوده، انتقال از مادر به نوزاد و تماس جنسی كنترل نشده مهمترین روش های انتقال این ویروس كشنده هستند. این بیماری می تواند با علایمی چون یرقان (زردی پوست و چشم)، تیرگی ادرار، خستگی مزمن، تهوع، درد و استفراغ همراه باشد یا بدون هیچ علامت اولیه ای بروز كند.

۵۴۵۴


ویدیو مرتبط :
درمان شدن هپاتیت B و بیماریهای دیگر با خام گیاهخواری