سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ فعال کردن قابلیت Godmode و دسترسی به تنظیمات حرفه‌ای ویندوز 10


آی تی آموزی/ فعال کردن قابلیت Godmode و دسترسی به تنظیمات حرفه‌ای ویندوز 10

قابلیت godmode قابلیتی پنهان در ویندوز 8 و 8.1 بود که در ویندوز 10 نیز وجود دارد و البته بسیاری از کاربران از آن بی‌اطلاع هستند. با فعالسازی این قابلیت پهنان کاربران می‌توانند به تمامی تنظیمات ویندوز دسترسی پیدا کنند.

آی تی رسان/ قابلیت godmode قابلیتی پنهان در ویندوز 8 و 8.1 بود که در ویندوز 10 نیز وجود دارد و البته بسیاری از کاربران از آن بی‌اطلاع هستند. با فعالسازی این قابلیت پهنان کاربران می‌توانند به تمامی تنظیمات ویندوز دسترسی پیدا کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نحوه فعالسازی و استفاده از قابلیت‌های جالب این بخش ویندوز را مرور کنیم.

اگر شما هم از کاربران ویندوز 10 باشید، حتما متوجه شده‌اید که تنظیمات در ویندوز 10 تغییراتی اساسی داشته‌اند. مایکروسافت در آخرین نسخه ویندوز، تنظیمات را سازماندهی کرده است و تنظیمات در دو بخش Settings و Control Panel دسته‌بندی شده‌اند. در نگاه اول این دسته‌بندی برای کاربران مقداری گیج‌کننده است و ممکن است برای دسترسی به تنظیمات با مشکل مواجه شوند.

مایکروسافت برای این مشکل راه‌حلی تحت عنوان godmode را در ویندوز ایجاد کرده‌ است. این بخش برای کاربران عادی غیر فعال است اما با یک ترفند ساده می‌توان این بخش جذاب و حرفه‌ای ویندوز 10 را فعال نمود.

کافی است بر روی دسکتاپ یا یکی از درایوهای ویندوز پوشه جدیدی ایجاد کنید و نام این پوشه را مطابق متن زیر قرار دهید:

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

نامگذاری پوشه برای فعالسازی godmode
نحوه نامگذاری پوشه برای فعالسازی godmode
خواهید دید که پوشه ایجاد شده تبدیل به یک شرت‌کات به کنترل پنل کامل ویندوز می‌شود. با باز کردن این پنل، به تمامی تنظیمات حرفه‌ای ویندوز دسترسی خواهید داشت. می‌توانید این پوشه که حالا به صورت یک شرتکات درآمده است را در هر جای ویندوز قرار دهید و هر زمان که نیاز به تنظیمات کامل ویندوز داشتید از طریق آن اقدام به باز کردن تنظیمات کنید.

تغییر شکل فولدری به آیکون godmode
تغییر شکل آیکون پوشه به شرتکات godmode
فراموش نکنید که قبل از کاراکتر نقطه ( . ) در متن بالا می‌توانید از هر اسمی به جز godmode نیز استفاده کنید.

برای پنهان کردن این بخش نیز کافی‌است پوشه ایجاد شده را از روی کامپیوترتان پاک کنید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
‫ساخت منو با تنظیمات حرفه ای در یونیتی-درس 2: کد نویسی منو-بخش دهم: دسترسی به تنظیمات از صحنه‬‎