سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هشدار محققان در مورد اثرات روانی هدست‌های واقعیت مجازی


به گزارش فارس به نقل از وال استریت، این محققان می گویند بازگشت کاربران هدست‌های واقعیت مجازی به دنیای واقعی مدتی طول می کشد و گاهی آنها به دشواری می توانند خود را با شرایط واقعی تطبیق دهند. در یکی از آزمایش هایی که در این زمینه صورت گرفته کاربری که با استفاده از این هدست ها در حال تجربه کردن حرکت بر روی لبه پرتگاه بود حتی بعد از برداشتن هدست از راه رفتن بر روی فرش منزل خود بیم داشت و نگران افتادن و سقوط بود.

بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری مانند سامسونگ، گوگل، اچ تی سی و ... هدست های واقعیت مجازی عرضه کرده و از نمایشگرهای گوشی های هوشمند به عنوان نمایشگر این سیستم ها بهره می گیرند. سونی و Oculus وابسته به فیس بوک هم برنامه هایی برای عرضه این نوع هدست ها دارند تا از این بازار پررونق بی بهره نمانند.

برخی استودیوهای فیلم سازی و هالیوود هم به دنبال تولید محتوا برای این هدست ها هستند و تعدادی فیلم کوتاه و همین طور بازی ویدیویی به همین منظور طراحی و عرضه شده است. انتظار می رود این فناوری یکی از موضوعات اصلی نمایشگاه سی ای اس 2016 باشد.

پزشکان و روانشناسان می گویند سردرد، تهوع و خستگی چشم برخی از عوارض استفاده بی رویه از این هدست هاست. استفاده از این ابزار جدید به خصوص برای کودکان مناسب نیست و شرکت های سازنده به بزرگسالان هم توصیه کرده اند بعد از هر نیم ساعت استفاده حداقل 10 دقیقه استفاده از هدست های یاد شده را کنار بگذارند. همچنین از کاربران خواسته شده بلافاصله بعد از کاربرد هدست های یاد شده از رانندگی، دوچرخه سواری، موتورسواری یا کار با ماشین آلات صنعتی خودداری کنند.

Jeremy Bailenson  استاد دانشگاه استنفورد می گوید هدست های واقعیت مجازی علاوه بر تاثیرات فیزیکی می توانند بر تفکرات و رفتار واقعی انسان ها نی تاثیر بگذارند. زیرا آنچه از طریق این هدست ها مشاهده می شود کاملا واقعی به نظر می رسد. وی می افزاید: تجربه استفاده از این هدست ها با تجربه مشاهده تلویزیون عادی متفاوت است.

در این میان شرکت های تجاری سازنده این محصولات بیشتر ترجیح می دهند در مورد تاثیرات مثبت آنها اظهار نظر کنند. آنها می گویند از این طریق می توان دانشجویان را به بازدید از اماکن جذاب تاریخی و ... برد بدون انکه هزینه و رنج سفر به این مناطق را متحمل شد. همچنین می توان از این طریق اعمال جراحی انجام داد، با دیگر افراد ملاقات های چهره به چهره صورت داد و فعالیت های حرفه ای متنوعی را سازمان دهی کرد.

صاحب نظران بر این عقیده اند که هدست های واقعیت مجازی در درازمدت تمامی صنایع موجود در کره زمین را تحت تاثیر قرار خواهند داد و آنها را باید بعد از صنعت چاپ و نشر، رادیو و تلویزیون چهارمین انقلاب فناوری در دنیای رسانه محسوب کرد. اختراع این محصول حاصل پیشرفت در تولید انواع نمایشگر، تراشه های رایانه ای وحسگرهاست.

انتهای پیام/آ

http://fna.ir/AEWR6L


ویدیو مرتبط :
جعبه گشایی هدست HTC Vive بهترین هدست واقعیت مجازی