سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پُرخوری و کم تحرکی در زمستان احتمال بروز بیماری‌های عفونی را بالا می‌برد


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, محمدعلی زارعیان درباره رفع یبوست و اضرورت اجابت مزاج در زمستان اظهار داشت: افراد مثل همه فصل‌ها و شاید بیش از همه فصول در این فصل به کارکرد گوارش خود باید توجه داشته باشند و از احتباس ادرار و مدفوع به شکل خودخواسته یا به دلیل یبوست اجتناب کنند.

به گفته وی افراد سعی کنند از شورباها, آش‌ها و آبگوشت‌ها در وعده‌های مختلف استفاده کنند تا علاوه بر منافع مختلف به دفع راحت افراد نیز کمک کنند. این مسئله در مورد افراد با بیماری‌های مزمن، زنان باردار، افراد سالمند و کودکان ضرورت بیشتری دارد چرا که آنها به دلیل ضعف ناشی از شرایطی که در آن قرار دارند عوارض ناشی از یبوست را سریع‌تر و بیشتر بروز می‌دهند.

این دستیار تخصصی طب سنتی اضافه کرد: از پُرخوری و کم تحرکی بپرهیزند چرا که احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های عفونی را بالا می‌برند.

زارعیان ادامه داد: این مساله را نزدیک عید با وسواس بیشتری رعایت کنند و اواخر زمستان با کاهش نسبی مصرف غذا و استفاده بیشتر از آش‌ها و شورباها به منظور افزایش لینت مزاج خودشان را برای فصل بهار آماده کنند.

وی بیان داشت: از مواردی که می‌تواند احتمال ابتلا به زکام را در این فصل کاهش دهد, از جمله انجام دادن کارهایی که تعریق افراد را افزایش می‌دهد مانند ورزش متعادل نشاط آور، یا استفاده از سونا به صورت معتدل البته افراط نشود.

این دستیار تخصصی طب سنتی بیان کرد: البته بهتر است قبل از اقدام به این موارد مشورتی با پزشک خود داشته باشید. البته دو شرط را باید رعایت کنید یکی اینکه با شکم پُر به این کار اقدام نکنید و دوم اینکه مراقبت کنید تا تغییر دمای ناگهانی برای بدن رخ ندهد و بعد از رها کردن ورزش یا خروج از سونا خود را کاملاً از سرما بپوشانند به ویژه ناحیه سر و پیشانی و گردن خود را بپوشانند.

زارعیان ادامه داد: این نکته را به خاطر داشته باشند که در زمان ابتلا به زکام و بیماری‌های تنفسی استحمام در ابتدای بیماری معمولاً موجب طولانی تر شدن بیماری‌می‌شود ولی بعد از فروکش کردن علائم و پیشرفت بیماری به سمت بهبودی استحمام می‌تواند روند بهبودی را تسریع کند.

وی خاطرنشان کرد: باید دانست در این فصل، حجامت, فصد و هر گونه خون گیری نباید صورت پذیرد مگر اینکه پزشک متخصص برای افراد تجویز کنند و یا اینکه عادت به این کار داشته باشند. البته نزدیک عید می‌توانند با مشورت پزشک برای پیشگیری از بروز عوارض فصل بهار خون گیری به قدر ضرورت داشته باشند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بیماری سل یک بیماری مزمن عفونی