سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اصفهان و سن پترزبورگ خواهرخوانده می‌شوند


به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، دیمیتری روگازین در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور دارای ساختاری بی‌بدیل است و روابط و مواضع مشترک بین دو دولت را نشان می‌دهد.

وی به اهمیت پروژه‌های تحقیقاتی و همکاری در این زمینه میان دو کشور اشاره کرد و افزود: برخورداری از فناوری‌های پیشرفته، همانند ویترین یک کشور عمل می‌کند.

معاون اول نخست وزیر فدراسیون روسیه با بیان اینکه رئیس جمهور روسیه بخش صنعت فضایی را به من واگذار کرده است، افزود: در کنار فعالیت‌های عملی در این زمینه باید کارهای علمی را به صورت هدفمند دنبال کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه بحث‌های دفاعی و امنیتی، اعتماد متقابل بسیار عمیقی میان دو دولت وجود دارد که لازم است این اعتماد متقابل در عمل تبدیل به موفقیت در همکاری‌های فی مابین شود.

او به هماهنگ کردن مواضع دو کشور در زمینه انرژی اشاره کرد و افزود: ایران و روسیه از نظر منابع نفت و گاز بسیار غنی هستند و در این بخش لازم است اقدامات‌مان هماهنگ باشد تا بتوانیم به قیمت عادلانه‌ای در بخش حامل‌های انرژی برسیم.

معاون نخست وزیر روسیه به سه مرحله از همکاری میان دو کشور اشاره کرد و گفت: تبادل متخصص درباره آشنایی با توانمندی‌های یکدیگر، همکاری‌های منطقه‌ای در سطح استان‌های دو کشور و فعالیت شورای تجاری ایران و روسیه است.

وی با بیان اینکه کمیسیون مشترک دو دولت در توسعه مناسبات بسیار حائز اهمیت است، افزود: از دیدگاه من هر چه میان دو کشور بیشتر کار شود احساس می‌‌کنیم پتانسیل بیشتری برای فعالیت وجود دارد.

او همچنین در زمینه ارتباطات مستقیم بین استانی گفت: عقد قرارداد خواهرخواندگی میان اصفهان و سن‌پترزبورگ اولین اقدام در این زمینه است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دیدنیهای روسیه: تور سن پترزبورگ- تور روسیه سنت پترزبورگ