سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



راهکارهای فروش گندم ارزان به نانوایان و صنایع


راهکارهای ارائه‌ گندم 900 تومانی به کارخانه‌داران و نانوایان در جلسه‌ای که امروز - 12 اردیبهشت ماه - به همین منظور در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود، نهایی و از امروز اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس بخشنامه هیات دولت، قیمت گندم یارانه‌ای همانند سال های گذشته 665 است و گندم آزاد که 1150 تومان است قرار است به نرخ 900 تومان یعنی تقریبا به نرخ جهانی به صنایع مرتبط و نانوایان آزادپز ارائه شود که می‌توان انتظار کاهش قیمت را داشت.

محمدجواد کرمی - رییس اتحادیه نان های فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این‌که واردات گندم آزاد بود، آزاد‌پزها و صنایع مرتبط خودشان اقدام به خرید گندم می کردند ولی با توجه به این‌که جلوی واردات گرفته شده دولت گندم را در اختیار کارخانه‌ها و نانوایان آزادپز قرار می‌دهد.

وی در عین حال بیان کرد: البته در بخشنامه‌ای که هیات دولت مصوب کرده بود، بحث ارائه‌ گندم 900 تومانی برای تمام مصارف از اول فروردین‌ماه اعلام شده بود ولی از امروز اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، بهمن سال گذشته وزیر جهاد کشاورزی طی نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با توجه به میزان تولید گندم و واردات و ذخایر کنونی کشور در سال آینده نیازی به واردات آن وجود ندارد و بر همین اساس، بخشنامه سازمان توسعه تجارت در زمینه ممنوعیت واردات گندم ابلاغ شد.

برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی به گونه ای است که تا سال 1396 به خودکفایی در تولید گندم خواهیم رسید اما علت اعلام ممنوعیت واردات گندم طی سال جاری، کافی بودن میزان موجودی گندم کشور با توجه به میزان تولید، واردات و ذخایر کنونی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برخورد با نانوایان گران فروش و کم فروش