سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لزوم تخصیص اعتبار ویژه برای درمان اوتیسم/ هزینه 5 میلیونی بیماری اوتیسم در ماه کمرشکن است


الهه راستگو در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: اگرچه وضعیت اقتصادی ، اجتماعی ، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی خاصی در بروز اوتیسم ندارد اما متاسفانه هزینه های درمان اوتیسم  امروز خانواده ها را با مشکلات متعدد مواجه ساخته است .

وی با اشاره به اینکه هزینه های بالای درمانی اوتیسم ناخواسته و براساس فشارهای روانی حاکم برخانواده تغییر رفتار خانواده با این افراد را به دنبال خواهد داشت افزود:  این در حالی است که مطابق برسی های به عمل آمده نوع رفتار والدین، در بهبود علائم این بیماری از تاثیر بسیاری برخوردار است.

 

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران تصریح کرد: اگرچه بهره هوشی افراد اوتیسم  تفاوت چندانی با سایر افراد نداشته و  این گروه در صورت برنامه ریزی آموزشی  صحیح  قادر به یادگیری سطوح  مختلف علمی ، هنری هستند اما متاسفانه فقدان آگاهی والدین از یک سو و  هزینه های سرسام آور درمان  از سویی دیگر کاهش سیر اختلال و طبیعی تر شدن رفتار  در دوران طلایی درمان را با اختلال مواجه می سازد.

 

راستگو، مسئله مهم  دیگر را افزایش روز افزون مبتلایان به اوتیسم و ناشناختگی آن برای  اکثریت افراد جامعه عنوان کرد و گفت:  این بیماری علی رغم تحمیل هزینه های فراوان  به دولت و خانواده ها در حالی ناشناخته مانده که با بهره گیری صحیح از فضای رسانه برای جامعه به ویژه پدران و مادران جوان  می توان از شدت عواقب ناهنجار آن پیشگیری نمود.

وی با تاکید بر لزوم  توجه بیش از پیش دولت به  عارضه ی اوتیسم  افزود: حمایت مادی از این افراد درحالی امروز کم توجهی مسئولین را  به دنبال داشته  که حتی در صورت  تشخیص به موقع نیز  هزینه های درمانی این افراد تاپایان عمر پایانی نخواهد داشت و تنها با کمرنگ شدن تاثیرات مواجهیم.

 

معاون اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به کاردرمانی، گفتار درمانی و هزینه استخدام مربی سایه برای همراهی کودک اوتیسم  اشاره کرد و گفت: متاسفانه این بایدهای درمانی اوتیسم  امروز با توجه به عدم و یا حداقل حمایت نظام سلامت درد دیگری به نام هزینه درمان را برای خانواده ها موجب شده است.

 

 راستگو با بیان اینکه بسیاری از بخش های کاردرمانی و توان بخشی جزو بیمه های پوششی قرار نمی گیرند اظهارداشت: اگرچه سمن ها و خیریه های فعال در این بخش باپرداخت بخشی از هزینه های این بیماران بارمسئولیت سازمانهای متولی و مسئول را به دوش کشیده اند اما باتوجه به روند روز افزون تعداد بیماران نادر و خاص این میزان جوابگو نبوده و تخصیص اعتبار  ویژه جهت درمان اوتیسم و سایر بیماری های نادر و حتی خاص باید به اولویت نخست مسئولین تبدیل شود.

 

وی از نورو فیدبک به عنوان یکی از شیوه های درمانی اوتیسم یاد کرد و گفت: هرجلسه صدهزارتومانی  این شیوه درمانی بر اساس تعرفه های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت  در کنار سایر شیوه های درمانی  و دارویی رقمی در حدود 3تا 5 میلیون تومان در ماه را به خانواده این کودکان تحمیل می کند که این هزینه کمرشکن است.

 

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران با مقایسه این هزینه و حقوق مصوب وزارت کار افزود: اگرچه این درمان  با توجه به پوشش های بیمه ای ضعیف برای قشر کارگر و طبق پایین جامعه هیچگاه میسر نخواهد شد اما خانواده های برخوردار نیز  با این هزینه های کمرشکن قطعا از  چالش دیگری علاوه بر بیماری  در بعد اقتصادی مواجه می شوند.

 

راستگو هزینه های درمانی کودک اوتیسم را مطابق بررسی های صورت گرفته بیش از  100 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: شاید به همین دلیل بوده که برخی از والدین  امروز واگذاری کودکان خود به مراکز نگهداری ویژه این افراد را ترجیح می دهند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
درمان بیماری اوتیسم + علایم بیماری - دکتر سید حسن ضیایی