برخی دستگاه‌ها از استخدام فرزندان ایثارگران اجتناب می‌کنند


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت:اگرچه از سال 1391 تا کنون آمار اشتغالزایی 518 نفر ثبت شده است، اما هنوز هم برخی دستگاه‌ها و نهادها از پذیرش و استخدام فرزندان ایثارگران اجتناب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان،سردار عبدالله کریمی صبح امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با ابراز نارضایتی نسبت به بی‌توجهی برخی نهادها و دستگاه‌های استان درخصوص تأمین اشتغال برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اظهار کرد: به عنوان مثال تعاونی مسکن به بهانه کمبود امکانات از استخدام 75 نفر از متقاضیان شغل از جامعه ایثارگران سر باز می‌زند. حتی جلسه‌ای با مسئولان این تعاونی در استانداری اصفهان ترتیب دادیم اما تاکنون این جلسه هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

وی در عین حال با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان بیشترین همکاری را در زمینه تأمین شغل با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان داشته است، افزود: همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در نظر دارد با جذب 1000 نفر دیپلمه از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در قالب بهیار و کمک بهیار در این راستا به بنیاد شهید کمک کند. هزینه دوره یکساله این طرح سه و نیم میلیون تومان برآورد شده که از این مجموع 30 درصد هزینه توسط خانواده ایثارگران و 70 درصد توسط بنیاد شهید پرداخت خواهد شد.

کریمی اضافه کرد: تاکنون هیچ گزارشی درخصوص تعدیل نیرو یا اخراج شدن افراد استخدامی از خانواده‌های شهدا و ایثاگران به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مخابره نشده است، این در حالی است که از لحاظ قانونی این بنیاد تنها ملزم به ایجاد اشتغال برای افراد متقاضی بوده و به تبعات پس از حضور آن‌ها در مشاغل مختلف عمدتاً ورود پیدا نمی‌کند. در این راستا بنیاد شهید تا حد ممکن اعتراضات افراد را پیگیری کرده و تا رسیدن به نتیجه دنبال کرده است.

کریمی ادامه داد: در مقطع کنونی دولت سیاست کوچک‌سازی سیستم‌های دولتی را در پیش گرفته و تعدیل نیرو مسأله‌ای عام در کل کشور محسوب می‌شود. عدم بکارگیری خانواده‌های شهدا و ایثارگران در مشاغل مختلف نیز برخواسته از عدم استخدام و پذیرش نیرو در نهادهای مختلف است.

وی با اشاره به وعده رئیس جمهور در سفر اخیر خود به اصفهان درخصوص تأمین مسکن و زمین برای 19 هزار نفر از متقاضیان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: بنیاد شهید اکنون بر روی همین موج و وعده سوار شده و در 6 ماه اخیر 70 درصد این وعده را عملیاتی کرده است. همچنین به تازگی نماینده ویژه رئیس جمهور در سفری به اصفهان، آخرین تحولات و برنامه‌ها درباره مسکن ایثارگران در استان را پیگیری کرده است.

کریمی افزود: 300 هکتار زمین در منطقه فولادشهر برای تأمین زمین وعده داده شده به 8000 خانواده از جمعیت ایثارگران نیازمند اختصاص داده شده و روند پیگیری برای 8000 نفر دیگر در دستور کار بنیاد شهید استان قرار گرفته است و بنابر آخرین رایزنی‌ها قرار است این قطعه زمین 100 متری در منطقه شاهین شهر یا فولادشهر به افراد موردنظر واگذار شود.

وی با اشاره به تغییر سیاست‌های بنیاد شهید در خصوص تخصیص آپارتمان به متقاضیان ایثارگر، اضافه کرد: سیاست تحویل آپارتمان به جای زمین مدت‌هاست که از دستور کار بنیاد شهید خارج شده چرا که در گذشته یک آپارتمان 200 متری به دو ایثارگر داده می‌شد که این زمینه ایجاد اختلاف نظرهای بسیاری میان ایثارگران استان را فراهم می‌کرد. با این وجود در گذشته تعداد 800 واحد مسکونی در بهارستان به برخی خانواده‌های ایثارگر داده شده است، اما اکنون بنیاد شهید روند تخصیص زمین به سایر ایثارگران را دنبال می‌کند.

کریمی با استناد به ارزیابی‌های مرکز بازرسی استان از عملکرد این بنیاد، اظهار کرد: از مجموع 2022شکایت واصله از دستگاه‌های مختلف استان در سال 94 تنها 13 شکایت مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان بوده است که کل این آمار نیز مربوط به امر کمیسیون‌های پزشکی و درصد جانبازی‌هاست که این مسأله نیز به بخش مدیریتی بنیاد ارتباط پیدا نمی‌کند.

کریمی گفت: در حال حاضر سه هزار و 555 آزاده، 49 هزار و 900 جانباز و قریب به 23 هزار شهید در استان اصفهان وجود دارند، بنابراین بنیاد شهید استان با نزدیک به 75 هزار پرونده باز روبروست. ما یک خانواده 300 هزار نفری هستیم که خود را همواره در قبال تأمین حداقل‌ها برای خانواده بزرگ شهدا و ایثارگران استان مسئول و موظف دانسته‌ایم.

وی به افتتاح بخش VIP بیمارستان امیرالمؤمنین مخصوص دارندگان ضایعات نخاعی اشاره و اضافه کرد: این بخش در آینده نزدیک با حضور یک شخصیت کشوری در اصفهان افتتاح می‌شود. اصفهان به این مرکز نیازمند بود چرا که 1127 جانباز 70 درصد در استان اصفهان زندگی می‌کنند که از این تعداد 270 جانباز ویلچری قطع نخاعی یا گردنی هستند. این بخش ویژه در بیمارستان امیرالمؤمنین دارای بخش‌های CCU و ICU آماده در محل و متناسب با نیاز این 270 نفر درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
لکه - روایتی صریح از فریب فرزندان پاک شهدا و ایثارگران