سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لوکزامبورگ درباره فروپاشی اتحادیه اروپا در سایه بحران پناهندگان هشدار داد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "جین آزلبورن"، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ با توجه به بحران پناهندگان درباره فروپاشی اتحادیه اروپا و کنترل های مرزی مجدد بین کشورهای اروپایی هشدار داد.

وی که در گفتگو با خبرگزاری آلمان سخن می گفت همچنین معاهده شنگن که در سل 1985 امضا شده و حدود 26 کشور اروپایی در آن مشارکت دارند را در چنین شرایطی در معرض تهدید ارزیابی کرده و گفت: شاید ما فقط چند ماه دیگر فرصت داشته باشیم.

وزیر خارجه لوکزامبورگ افزود: اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا فهمیده اند که باید به پناهندگان کمک کرد. اما همچنین برخی کشورها هم هستند که ارزش های اتحادیه اروپا که فقط شامل ارزش های مادی نمی شود به درستی برای آن ها نهادینه و درونی نشده است. فرهنگ ارزش های انسانی همچنان مانند چسبی است که ما را در کنار هم نگه می دارد و این ناسیونالیسم غلط می تواند به یک جنگ واقعی منجر شود.

ووی افزود: این مسئله اعتماد شهروندان را به خطر می اندازد. اتحادیه اروپا در حال حاضر در یک شرایط بسیار بسیار بحرانی قرار دارد. بسیاری سیاستمداران و احزابی وجود دارند که عمدا از مسئله مهاجرت سوء استفاده می کنند تا به ترس ها و نگرانی ها دامن بزنند. ما باید با این رهبری غلط مقابله کنیم.

آزلبورن تاکید کرد که خطر کاملا آشکار است. اگر ما هیچ راه حل اروپایی برای این بحران مهاجرت نیابیم و کشورهای بیشتری به این باور برسند که تنها از راه ملی می توانند این مسئله را حل کنند بنابراین پیمان شنگن می میرد.

به این ترتیب بزرگترین دستاورد اتحادیه اروپا از بین می رود و این مسئله همراه با عواقب فاجعه باری برای روزمره شهروندان خواهد بود. کنترلهای مجدد مرزی به همه مسافران و عبور کنندگان از مرزها از جمله توریسم  و عرصه اقتصادی مربوط می شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
هشدار درباره فروپاشی اتحادیه اروپا