علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



طرح ملی «داناب» در استان سمنان اجرا می‌شود


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی سمنان، حسن رهایی گفت: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) برای چهارمین دوره است که در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان سمنان اظهار داشت: داناب، یک طرح ملی است که در سراسر کشور و با هدف فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب از طریق دانش‌آموزان اجرایی می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان سمنان گفت: صرفه‌جویی و همچنین بهینه‌سازی مصرف آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، خانگی و غیره یک ضرورت است.

رهایی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح داناب، همان‌طور که از نام طرح پیداست، این بوده که دانش‌آموزان در مدارس راه‌های مختلف صرفه‌جویی در آب را بیاموزند و آموخته‌های خود را در خانه اجرا ‌کنند و درواقع، اجرای این طرح یک روش برای نهادینه کردن فرهنگ درست مصرف کردن منابع آبی است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری اداره کل آموزش ‌و پرورش استان سمنان و شرکت آب منطقه‌ای سمنان به‌عنوان کارفرما و جهاد دانشگاهی استان سمنان به‌عنوان مشاور اجرایی این طرح اجرایی می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به آموزش دانش‌آموزان به‌عنوان ناجیان آب در این طرح گفت: در این طرح، ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان نیز به‌عنوان ناجیان طرح داناب فعالیت می‌کنند.

رهایی بابیان اینکه طرح ملی داناب در بیش از ۲۲۵ مدرسه مقطع متوسطه استان سمنان در حال اجراست، از آموزش حدود ۱۹ هزار دانش‌آموز در قالب اجرای طرح ملی داناب خبر داد.


ویدیو مرتبط :
بهره برداری از چند طرح مخابراتی استان سمنان