هومن سیدی و نوید محمدزاده بدون حضور طناز طباطبایی در نشست خبری خشم و هیاهو روز دهم جشنواره


نوید محمدزاده:من می خواهم اینجا از یک موضوع پرده برداری کنم . دو سال پیش بعد از اتفاقات جشنواره فیلم فجر ، از زبان من در یک سایتی نوشته شد که من گفتم سیمرغ گرفتن کاری ندارد..

نشست خبری فیلم سینمایی "خشم و هیاهو" به کارگردانی هومن سیدی

به گزارش سیمرغ در روز دهم جشنواره فیلم فجر و در کاخ جشنواره نشست رسانه ای فیلم "خشم و هیاهو" که شب گذشته اکران شد، برگزار شد.

نشست خبری فیلم سینمایی "خشم و هیاهو" با حضور هومن سیدی (کارگردان)، سعید سعدی (تهیه کننده)، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان (بازیگران فیلم) برگزار شد.

در ابتدای این نشست هومن سیدی گفت: دوست داشتم در ادامه مسیرم این بار به سمت یک فیلم قصه گو تر بروم و به نظرم سینمای قصه گو فضای بزرگتری دارد و دوست دارم در این مسیر جلوتر بروم.

نوید محمدزاده نیز گفت: طبیعتا سینمای هومن و تفکراتش با کارگردان های دیگر متفاوت است و این باعث تفاوت نقش های من می شود. من سعی می کنم همیشه خودم را به ذهنیت کارگردان نزدیک کنم و مطمئنا آن نقش که در ذهن کارگردان نقش بسته باید از من جلوتر باشد.

photo_2016-02-10_02-33-09.jpg

نیما حسنی نسب به عنوان منتقد نیز گفت: مهم ترین نکته این فیلم رویکرد جدید هومن سیدی و حرکتش از سینمای تجربی با موضوعات خاص با روایت های پیچیده به سمت سینمای قصه گوی کلاسیک است.این فیلم وارد مرسومات سینمای قصه گوی فعلی ایران نمی شود اما در کل قصه سرراست تری به نسبت کارهای هومن سیدی دارد.ارتباط دادن یک فیلم سینمایی که حاصل فکر و اندیشه یک جمع است به یک داستان واقعی به معنی محدود کردن آن فیلم است.

هر فیلمی ممکن است به یک ماجرایی ربط داشته باشد. "خشم و هیاهو" درباره مسائل و پیچیدگی های زندگی آدم های مشهور است.فیلم در یکی از لایه هایش نقد رسانه هایی را می کند که بیش از قانون و عرف در حال بولد کردن موضوع هستند و عملا برخی از تقصیرهارا گردن جو رسانه ای میاندازد.به نظرم این فیلم یک امتحان بزرگ برای رسانه ها است.

نوید محمد زاده بیان کرد: این نقش بسیار برایم جذاب بود.او ضمن توضیحاتش درباره نقش های تئاتری اش گفت: این فیلمنامه جذاب بود و اگر فیلم سمت و سوی سیاسی داشت آن را قبول نمی کردم.اما این نوع فیلم ها که مسائل اجتماعی را بیان می کند به سرعت قبول می کنم.

من می خواهم اینجا از یک موضوع پرده برداری کنم . دو سال پیش بعد از اتفاقات جشنواره فیلم فجر ، از زبان من در یک سایتی نوشته شد که من گفتم سیمرغ گرفتن کاری ندارد . من کلامی درباره اتفاقات دو سال پیش حرفی نزدم . پس تامن حرفی را نزدم از سمت خودتان مطلبی را ننویسید.دوره تخریب دیگران برای مطرح کردن خود تمام شده است و تلاش مهم است.

نیما حسنی نسب در همین راستا گفت: یکی از ویژگی های نوید محمد زاده تواضع اوست که متاسفانه در جامعه بازیگری جدید ما بسیار کمیاب است.او ادا ندارد و دنبال تجربه است.

هومن سیدی نیز گفت: نمیدانم بحث فوتبالیست از کجا آمد و قرار نبود شخصیت داستان فوتبالیست باشد. اما شخصیت ما قرار بود بازیگر باشد که تازه وارد است و به سینما می رود و با اتفاقاتی مواجه می شود.ما قرار بود با شخصیتی طرف باشیم که به دلیل اینکه بازیگر است نمی توانستیم تشخیص دهیم کدام رفتارش واقعی است، که با آن موافقت نشد و توضیحی هم ندادند و گفتند بهتر است به سمت این موضوع نروید.در واقع فیلم نمی خواهد طرف هیچیک از دو طرف پرونده را بگیرد اما شاید به طور احساسی وزن به سمت شخصیت حنا سنگین باشد.

در این فیلم قرار بود قضاوتی نشود و ما نفهمیم چه کسی راست می گوید . 

در پایان نیز نیما حسنی نسب گفت: بازی های این فیلم بسیار خوب است. طناز طباطبایی در این فیلم یکی از بهترین بازی های چند سال اخیر را ارائه داده است

تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغاختصاصی سیمرغ / فریبا بیات


ویدیو مرتبط :
صحبت های طناز طباطبایی در نشست خبری "رخ دیوانه"