ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بنا:رقابتهای کشتی جایزه بزرگ باکو دستاورد های خوبی برای ایران داشت


محمد بنا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کسانی که با دنیای کشتی آشنایی دارند می دانند که رقابتهای جایزه بزرگ باکو یکی از معتبرترین مسابقات این رشته از نظر کیفیت و هم از نظر جایزه در سطح جهان است و همین امر سبب می شود که بیشتر قهرمانان و تیم های خوب دنیا در آن شرکت کنند.
وی اظهار داشت: امسال نیز این رقابت ها در سطح بسیار بالایی برگزار شد و بسیاری از عنوان داران کشتی جهان در آن شرکت کرده بودند . تیم ایران هم با 17 فرنگی کار که از جوانان بودند در باکو حضور یافت و به نظر من دستاوردهای خوبی برای کشتی ایران داشت.
بنا در پاسخ به این سووال که با توجه به حضور مجدد در راس کادر فنی، این رقابتها برای شناخت بیشتر شما از ملی پوشان ضروری بود؟ گفت: ما با نفرات اصلی شرکت نکرده بودیم، اما آینده کشتی فرنگی ایران همین جوانان هستند و تمام سرمایه های کشتی فرنگی را نتوانستیم با خود ببریم.
وی خاطرنشان کرد : بعد از تیم میزبان یعنی جمهوری آذربایجان بیشترین شرکت کننده را تیم ایران داشت و با توجه به شناختی که از این مسابقات داشتم، می دانستم که می توانیم نفرات بیشتری را با خود ببریم و برای همین اصرار داشتم که با نفرات بیشتر و جوان در باکو حضور یابیم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در خصوص برگزاری مسابقات لیگ و جام باشگاههای جهان نیز گفت: من از همان اول هم موافق برگزاری لیگ با شکل قبلی و یا با شکل جدید آن نبودم. اما در شکل جدید با توجه به اینکه مسابقات زود تمام می شود بهتر است و اینکه کشتی گیران با 4 کیلوگرم ارفاق در لیگ حضور می یابند به نظر من نمی تواند توجیهی داشته باشد.
وی در عین حال گفت: تنها مزیت برگزاری لیگ و یا جام باشگاههای جهان این است که با توجه به مشکلات مالی فدراسیون، کشتی گیران و یا مربیان بتوانند با جذب در تیم های باشگاهی از نظر مالی درآمدی را داشته باشند اما این مسابقات نمی تواند سطح فنی بالایی داشته باشد و فدراسیون کشتی نیز به خاطر ارتباط دیپلماسی که با اتحادیه جهانی دارد آن را برگزار می کند.
رقابتهای کشتی فرنگی جایزه بزرگ باکو هشتم آذر ماه در شهر باکو برگزار شد و 17 نماینده کشورمان در این مسابقات به میدان رفتند و صاحب یک مدال طلا، دو نقره و سه برنز شدند.
ورزشی**1067**1581

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خبری کوتاه از رقابتهای کشتی پهلوانی جایزه بزرگ لهستان