روسیه بار دیگر تصمیم برای انجام عملیات زمینی در سوریه را تکذیب کرد


سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که هیچ گونه بحثی درباره عملیات زمینی احتمالی نیروهای روسی در سوریه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، روسیه اخیرا عملیاتی هوایی را برای مقابله با تروریست‌ها در سوریه بنا به درخواست دمشق آغاز کرده است و همواره رسانه‌ها از عملیات زمینی قریب الوقوع این کشور در سوریه خبر می‌دهند اما مسکو بارها این اخبار را تکذیب کرده است.

این بار نیز دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که هیچ گونه بحثی درباره عملیات زمینی احتمالی از سوی نیروهای روسیه در سوریه وجود ندارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیز در جریان ویدیو کنفرانسی با مقا‌م‌های نظامی کشورش تاکید کرده بود که روند عملیات علیه تروریست‌ها در سوریه به خوبی انجام شده است اما هنوز این عملیات‌ها برای پاکسازی سوریه از تروریست‌ها و محافظت از روس‌ها در برابر حملات تروریستی احتمالی کافی نبوده است.

اخیرا خبرگزاری رویترز با استناد به تصاویر تلوزیون روسیه از استقرار یک واحد توپخانه ارتش روسیه در سوریه خبر داده بود. این نقشه نشان می‌دهد مشارکت روسیه در عملیات نظامی در سوریه احتمالا عمیق‌تر از چیزی است که قبلا تصور می‌شد.

استقرار توپخانه در سوریه که نیازمند حضور نیروهای زمینی در نزدیکی جبهه‌های نبرد است خطراتی برای روسیه به همراه دارد زیرا احتمال تلفات انسانی روس‌ها را که افکار عمومی به آن حساس است، در جنگ سوریه افزایش خواهد داد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
عملیات زمینی ارتش سوریه پشتیبانی هوایی روسیه ضدداعش