۷۴ پروژه اقتصادی راکد لرستان در اختیار بانک‌ها‌ست


‌استاندار لرستان گفت: ۷۴ ظرفیت‌ اقتصادی راکد استان در اختیار بانک‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد ساماندهی احیاء ظرفیت‌های راکد لرستان، افزود: یک‌هزار و 740 میلیارد تومان پول در استان بلااستفاده مانده که به‌ نوعی تبدیل به تورم می‌شود.

وی با بیان اینکه 74 تا از ظرفیت‌های تعطیل‌شده استان در اختیار بانک‌ها است، اظهار کرد: از این 618 پروژه راکد استان، حدود 60 درصد نیاز به سرمایه در گردش دارند، اگر بتوانیم سرمایه در گردش را در اختیار این واحدها بگذاریم احیا و وارد چرخه کار می‌شوند.

استاندار تصریح کرد: اگر امروز نیازمند هفت‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استانی هستیم و 500 هزار میلیارد تومان در کشور پروژه نیمه‌تمام روی دست دولت مانده است.

بازوند اضافه کرد: سال 95 ‌بودجه عمرانی کشور 59 هزار میلیارد تومان شده که با وجود پروژه‌های راکد در کشور، چند سال باید کل بودجه عمرانی را اختصاص دهند تا این پروژه‌ها تمام شود.

‌استاندار بیان کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع در وزارت کشور شکل‌گرفته که ذیل مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات است و دفتر جذب و هدایت سرمایه‌گذاری که یک دفتر جدید است، نیز ایجاد شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
طنز افتتاح پروژه در لرستان - شبکه لرستان - برنامه شوگار