سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اظهارات امام جمعه موقت اهواز علیه آیت الله هاشمی/واکنش آیت الله جنتی در برابرکاندیداتوری اش برای ریاست خبرگان


حجت الاسلام محسن حیدری در پاسخ به سوالات روزنامه جوان ، به آیت اللله هاشمی رفسنجانی حمله کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام محسن حیدری در پاسخ به سوالات روزنامه جوان ، به آیت اللله هاشمی رفسنجانی حمله کرد

*تمایلی به سخن گفتن درباره جزئیات رفتارهای ایشان را ندارم، اما فی‌الجمله عرض می‌كنم كه اگر ایشاندر تهران جواب مثبت گرفت، ولی در استان‌های دیگر، از جمله در استان ما جوابی كاملاً منفی گرفت. یعنی دو نفری كه مبغوض ایشان بودند بالاترین رأی را بعد از نفر اول آوردند و نفری كه مورد تأیید ایشان بود آخر شد.

*بی‌شك رفتار آقای‌هاشمی دور از شأن روحانیت است. در واقع ایشان حالت انتقام‌گیری پیدا كرده است كه كسی را كه در خط او نیست و به مذاق او نمی‌خورد، تخریب كند و بكوبد تا نفس راحت بكشد و كار خودش را پیش ببرد. كسانی را تشویق می‌كند كه یا همراه او باشند یا دست كم نسبت به او بی‌تفاوت باشند و موضع منفی نگیرند.

*ایشان زمینه بسیار پایینی برای ریاست خبرگان دارد، ما در این اجلاسیه، آقایان نماینده را دیدیم و دیدگاه‌هایشان را ارزیابی كردیم. می‌توانیم بگوییم كه در حال حاضر، بیشترین زمینه نسبت به آیت‌الله جنتی وجود دارد. خود ایشان بنا ندارد كاندیدا شود، ولی دیگران مایل‌اند ایشان كاندیدا شوند، مخصوصاً با توجه به رفتاری كه جریان‌های ضدانقلاب یا موسوم به اصلاح‌طلب، درانتخابات اخیر با این بزرگوار كردند. می‌دانید كه ایشان سابقه وجایگاه والایی در انقلاب ونظام اسلامی دارند. اولاً: مقام معظم رهبری ایشان را عِدل آیت‌الله مشكینی قرار دادند و فرمودند: آیت‌الله مشكینی و آیت‌الله جنتی شخصیت‌های بی‌بدیل انقلاب هستند. سوابق علمی آیت‌الله جنتی هم به عنوان یكی از علما ومدرسین حوزه قم كاملاً روشن است. ثانیاً: ایشان جزو پیشگامان انقلاب و از شاگردان حضرت امام هستند كه بیانیه مرجعیت ایشان را در سال 1341 امضا كردند، یعنی ایشان در آن سال به عنوان یك عالم فاضل و مطرح، بیانیه صادر كردند كه: مردم از آیت‌الله‌العظمی خمینی تقلید كنید. ایشان چنین سابقه‌ای دارد... سلامت جسمانی ایشان به‌رغم كبر سن، فوق‌العاده بالاست و از نظر سلامت جسمی شرایط بسیار بهتری نسبت به آیت‌الله یزدی و مرحوم آیت‌الله مهدوی كنی و موقعیت بسیار بالایی هم در بین اكثریت قریب به اتفاق آقایان خبرگان دارند و لذا ما پیش‌بینی می‌كنیم ایشان رئیس دوره پنجم مجلس خبرگان شوند...در پاویون فرودگاه ایشان را زیارت كردم كه داشتند به اصفهان می‌رفتند. چند دقیقه‌ای خدمت ایشان بودم و در باره فرمایشات حضرت آقا صحبت می‌كردیم، مخصوصاً روی این فرمایش آقا كه: «مجلس خبرگان باید انقلابی بماند و انقلابی فكر و عمل كند» تأكید كردم. این سخن آقا باید تابلو و در مجلس خبرگان آویخته شود. گفتم: حضرت آیت‌الله جنتی، این سخن آقا شرط و شروطی دارد. شرط اول‌اش این است كه رئیس‌اش انقلابی باشد. قبول دارید؟ گفتند: بله. گفتم پس معنا ندارد وقتی آقایان از شما دعوت كرده‌اند، حاشا كنید! شما باید بپذیرید و اجابت كنید، والا این خواسته آقا محقق نمی‌شود.ایشان تبسمی كردند و ما این تبسم را حمل بر رضایت كردیم و با اصرار آقایان، این امید هست كه ایشان بپذیرند.


ویدیو مرتبط :
هشدار آیت الله هاشمی به خبرگان رهبری...