سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تیم کوک: درهای اپل به روی همه باز است؛ اتفاق ملبورن قابل قبول نیست


تیم کوک: درهای اپل به روی همه باز است؛ اتفاق ملبورن قابل قبول نیست

نژاد پرستی؛ پست ترین رذیلت اخلاقی که از یک دوره‌ی تاریک برده داری در اروپا و آمریکا متولد شد، هرچند که بسیار پیش از آن و در زمان جاهلیت اعراب و حکومت های باستانی مصر نیز نمود داشته است. چند روز پیش در یک اپل استور در شهر ملبورن استرالیا اتفاقی رخ داد که باعث شرمندگی مدیران اپل و همه‌ی دوست داران این کمپانی شد.

اپل اپس/ نژاد پرستی؛ پست ترین رذیلت اخلاقی که از یک دوره‌ی تاریک برده داری در اروپا و آمریکا متولد شد، هرچند که بسیار پیش از آن و در زمان جاهلیت اعراب و حکومت های باستانی مصر نیز نمود داشته است. چند روز پیش در یک اپل استور در شهر ملبورن استرالیا اتفاقی رخ داد که باعث شرمندگی مدیران اپل و همه‌ی دوست داران این کمپانی شد.

متصدیان اپل استور ملبورن به چند دانش آموز سودانی و سومالیایی اجازه‌ی ورود به اپل استور را ندادند و برخوردی بسیار بد با آنها داشتند؛ آنهم به بهانه‌ی اینکه گمان میکردند این دانش آموزان ممکن است قصد دزدی از آنجا را داشته باشند! این اتفاق به سرعت تمام فضای اینترنت و خبرگزاری های مطرح جهان را فرا گرفت. توییت زیر، نمونه ای از این واکنش ها میباشد:

So these men who work @ the Apple Store, refused to let in Somali/Sudanese students in. Racially discriminating them pic.twitter.com/yomYNpSpCg
— FD (@Crypticgirl_) November 10, 2015

اما دامنه‌ی این رفتار زشت به همین جا محدود نشد و چنان گسترش یافت که نفر اول اپل یعنی تیم کوک را وادار به واکنش کرد. تیم کوک در یک ایمیل داخلی که برای تمام کارکنان اپل ارسال شده است، این رفتار زشت کارکنان اپل استور ملبورن را محکوم کرده است و آنرا غیرقابل قبول خوانده است. او در این ایمیل مفصل، اعلام کرده است که:

“درهای اپل به روی تمام انسان ها باز است و تمام افراد صرف نظر ار نژاد، جنسیت، دین، سلامت یا معلولیت، سن، درآمد، زبان و دیدگاه اجتماعی شان میتوانند از خدمات اپل استفاده کنند و از امکانات موجود، بهره ببرند.”

او در نهایت از تمام افرادی که به آنها به طور مستقیم یا غیر مستقیم توهین شده است، صمیمانه عذرخواهی کرده است و روشن کرده است که نباید رفتار کارکنان آن اپل استور، بازتاب دهنده‌ی سیاست های کلی اپل باشد.


ویدیو مرتبط :
درهای اپل استور دوبی فردا ۷ آبان ۹۴ به روی عموم باز است