فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه اکول پلی تکنیک فرانسه امضا شد


به گزارش ایرنا، این تفاهمنامه با توجه به اهمیت همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برای مشارکت فعال استادان و محققان در زمینه علم و فناوری و به منظور توسعه روابط علمی، دانشگاه اصفهان و دانشگاه اکل پلی تکنیک فرانسه منعقد شد.
بر اساس این تفاهمنامه دو طرف نسبت به تبادل اعضای هیأت علمی، محققان و متخصصان برای تحقیق، تدریس و یا تبادل نظر اقدام و تسهیلات لازم را برای شرکت استادان و محققان دو دانشگاه در همایش ها و هم اندیشی های علمی بین المللی دو کشور، فراهم می کنند.
همچنین دو طرف تسهیلات لازم را برای تبادل استادان یکدیگر به منظور گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی در دو دانشگاه فراهم و در زمینه برگزاری نمایشگاه های مشترک علمی، تحقیقاتی و فناوری و طرح های تحقیقاتی مشترک همکاری می کنند.
طبق این تفاهمنامه، طرفین نسبت به تبادل دانشجو براساس مقررات جاری دو کشور و مبادله اطلاعات، کتاب ها، نشریات و مدارک علمی و تحقیقاتی، پایان نامه های دانشجویی، میکروفیلم و نرم افزارهای رایانه ای در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری اقدام خواهند کرد.
همچنین دو دانشگاه اصفهان و اکل پلی تکنیک فرانسه بر اساس این تفاهمنامه از ایجاد کرسی زبان و ادبیات دو کشور در دانشگاه های یکدیگر حمایت می کنند.
دانشگاه اصفهان آمادگی خود را برای شرکت دانشجویان دانشگاه اکل پلی تکنیک فرانسه در دوره های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی نیز اعلام کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه اکل پلی تکنیک فرانسه در جلسه عقد تفاهمنامه همکاری در دانشگاه اصفهان با اشاره به تاریخچه فعالیت و ظرفیت های این دانشگاه گفت: دانشگاه پلی تکنیک بیش از دو هزار دانشجو دارد که حدود 24 درصد آنها خارجی هستند.
دکتر فرانک پاکارد (Frank Pacard) افزود: این دانشگاه فرصت های زیادی برای رشته های مختلف از جمله در صنعت، مدیریت، تحقیقات و تجارت فراهم می کند.
وی با بیان اینکه بیشتر رشته های این دانشگاه فنی و مهندسی است اظهار امیدواری کرد: با عقد این تفاهمنامه فرصت های زیادی برای تبادل تجربه های علمی و فناوری بین دو دانشگاه با هدف ارتقای سطح کیفی آنها فراهم شود.
مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به مسائل آموزشی و پژوهشی و همکاری های بین المللی این دانشگاه گفت: دانشگاه اصفهان با حدود 15 هزار دانشجو و 600 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های مادر و بزرگ کشور به شمار می آید.
دکتر سید کمیل طیبی افزود: دانشگاه اصفهان تا کنون با دانشگاه های معتبر بین المللی بسیاری همکاری داشته است که از جمله آن می توان به برنامه ریزی برای برگزاری کنفرانس سه جانبه میان دانشگاه های اصفهان، استراسبورگ فرانسه و فرایبورگ آلمان در اردیبهشت سال آینده در شهر اصفهان اشاره کرد.
وی اظهار کرد: این تفاهمنامه همکاری زمینه مناسبی برای تبادل جدیدترین دانش و فناوری ها برای دانشجویان و استادان دانشگاه اصفهان به ویژه در رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه را فراهم می کند.
دانشگاه اِکول پلی تکنیک ( به معنای مدرسه پلی تکنیک) در پاریس، معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه فنی و مهندسی فرانسه است.
این دانشگاه در میان دانشگاه های جهان نیز رتبه بالایی دارد و بر پایه رده بندی ضمیمه آموزش عالی تایمز یکی از چهل دانشگاه برتر جهان به شمار می رود.
ت/3011/ 6022

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه بولونیا‬‎