سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درخواست 500 هزار کاربر اینترنت از اتحادیه اروپا برای توقف فروش سلاح به عربستان


درخواست 500 هزار کاربر اینترنت از اتحادیه اروپا برای توقف فروش سلاح به عربستانفارس/ 500 هزار کاربر اینترنت با امضای دادخواستی، از مقامات اروپایی خواستند فروش سلاح‌ به عربستان را تا زمان پایان حملات عربستان به یمن متوقف کنند.

بیش از 500 هزار کاربر اینترنت با امضای دادخواستی از مقامات اروپایی خواستند فروش سلاح به عربستان را متوقف کنند. بنابه گزارش پایگاه خبری اسپوتینک، این سند که در پایگاه اینترنتی avaaz.org قرار گرفته، خواستار توقف فروش سلاح به ریاض تا زمان پایان حملات عربستان به یمن و آغاز روند صلح شده است.

در این سند همچنین به 119 مورد نقض قوانین بین‌المللی انجام شده از سوی عربستان سعودی از جمله بمباران مدارس، بیمارستان‌ها و مراسم عروسی در جریان جنگ یمن اشاره و گفته شده است که تمامی این حملات با سلاح‌هایی که اروپا به عربستان فروخته، انجام شده است.

بر اساس این گزارش، مناقشه مسلحانه در یمن از ژوئیه سال 2014 تاکنون در جریان است.

درخواست 500 هزار کاربر اینترنت از اروپا برای توقف فروش سلاح به ریاض در حالی صورت می‌گیرد که مدیر بخش اسلحه و حقوق بشر سازمان جهانی حقوق بشر و رئیس «ائتلاف ذخایر خوشه‌ای» نیز چند روز پیش اعلام کرد که ائتلاف به رهبری عربستان در یمن از سلاح‌های خوشه‌ای که از آمریکا وارد شده است، استفاده می‌کند؛ سلاح‌هایی که ممنوعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: علی رغم تلفاتی که در بین شهروندان دارد، اما این‌گونه سلاح‌ها در مناطق مسکونی در یمن استفاده شده است؛ همچنین آن‌گونه که مشخص است، استفاده از این نوع سلاح‌ها، با معیارهای صادرات سلاح در آمریکا نیز منطبق نیست.

استیو گاس، از عربستان و هم پیمانانش خواسته است تا فورا استفاده از این نوع بمب‌ها را متوقف کنند.

بنا به این گزارش، پس از شلیک بمب‌های خوشه‌ای قطعه‌های انفجاری داخل آن در مزارع، کوهها و مناطق مسکونی پخش شده و به مرور موجب وارد آمدن تلفات به شهروندان عادی می‌شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال تعرفه‌های سنگین گمرکی بر فولاد ایران