سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یكهزار پروژه كوچك و بزرگ در مناطق مختلف شهرداری اصفهان درحال اجرا است


به گزارش ایرنا مهدی جمالی نژاد روز سه شنبه در نشست خبری در سال جدید ، افزود: افزود: پروژه های اصفهان در كشور شاخص هستند و در این زمینه باید سرمایه گذاران، شهرداری و مردم از پروژه ها بهره مند شوند.
وی با بیان اینكه 90 درصد فعالیت های شهرداری اصفهان در حوزه روان سازی ترافیك است، گفت: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و راه اندازی ایستگاههای مكانیزه دوچرخه را بطور جدی دنبال می كنیم.
جمالی نژاد با بیان اینكه شهرداری باید بسترهای لازم را برای استفاده همه شهروندان از دوچرخه فراهم كند، گفت:استفاده نمادین از دوچرخه فقط برای یك روز، صحیح نیست.
وی در مورد دوچرخه سواری بانوان تصریح كرد: این یك موضوع بین بخشی است و پیگیری لازم انجام می‌شود تا این بستر برای بانوان اصفهان فراهم شود كه آنها نیز از دوچرخه استفاده كنند.
شهردار اصفهان با بیان اینكه افتتاح جایگاه های سوخت سبك طرحی بود كه از اصفهان آغاز شد، افزود: در آینده نزدیك این طرح در سایر شهرهای كشور اجرا می شود.
جمالی نژاد بابیان اینكه این طرح در كل كشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افزود: روزانه مسئولان مختلفی از سایر كلانشهرها بمنظور آشنایی با این طرح به شهر اصفهان سفر می كنند.
جمالی نژاد با بیان اینكه شهر اصفهان از 500 سال پیش خلاق بوده و یك مدیر خلاق بنام شیخ بهایی داشته است، افزود: امروز باید به هویت خودمان بازگردیم.
وی افزود: در گذشته شهرداری تنها وظیفه احداث خیابان، ایجاد فضای سبز و آسفالت معابر را بر عهده داشت اما در دهه های اخیر شهرداری ها به حوزه اجتماعی نیز وارد شده اند.
جمالی نژاد با بیان اینكه شهرداری اصفهان در نظر دارد یك گفتمان جدید را در این مجموعه آغاز كند، تصریح كرد: قصد داریم یك گام از نهاد اجتماعی فراتر بگذاریم و نگاه خود را به سمت شهرداری دانش مبنا و دانا محور تغییر دهیم.
شهردار اصفهان به پروژه شركت نمایشگاه های اصفهان اشاره كرد و افزود: این پروژه از ابر پروژه های اصفهان است و امیدواریم فاز اول آن در همین دولت تكمیل شود و احتمال بهره برداری از فاز اول آن در سالجاری یا اوایل سال آینده وجود دارد.
جمالی نژاد با بیان اینكه در نوروز 95 بیش از 10 هزار گردشگر خارجی به اصفهان سفر كردند، افزود: بیشتر گردشگرانی كه به اصفهان سفر كردند اروپایی بودند.
وی همچنین از بازگشت جشنواره فیلم كودك و نوجوان به اصفهان خبر داد و افزود: در این زمینه با سازمان سینمایی در حال رایزنی هستیم و به نتایجی نیز رسیده‌ایم، اما طبق آخرین بند قرار داد با سازمان نمی‌توانیم نتایج این قرارداد را رسانه ای كنیم.
وی از احتمال اجرای پروژه آب گردانی در شهر اصفهان و در رودخانه زاینده رود خبر داد و گفت: این طرح نیازمند كار كارشناسی است.
جمالی نژاد با بیان اینكه با توجه به اینكه اكثر اعضای شورای شهر اصولگرا هستند و انتخاب مدیران شهری اصفهان به سمت اصولگرایان گرایش پیدا كرده است، گفت: البته خلاقیت و نوآوری در مدیریت شهری ارتباطی به اصولگرایی و اصلاح طلبی ندارد.
وی با بیان اینكه شهردار هم بصورت غیرمستقیم منتخب مردم و شهروندان است، افزود: شهرداری یك نهاد سیاسی نیست و به هیچ عنوان بدنبال كار سیاسی نبودم و از همه طیف های سیاسی در مدیریت شهری اصفهان وجود دارند.
شهردار اصفهان گفت: تعدادی از مدیران شهرداری اصفهان سنتی و غیر خلاق هستند، افزود: مدیران گلخانه ای، پشت میز نشین و كسانی كه نتوانند خودشان را با حركت پرشتاب و پیشرفت شهری هماهنگ كنند از شهرداری حذف خواهند شد.
وی با بیان اینكه در سالهای گذشته تحقیقی در اصفهان انجام و بایگانی شد، اظهار كرد: حاصل آن تحقیق این بود كه اصفهان از نظر ایجاد صنایع كوچك و بزرگ اشباع شده و دیگر توان توسعه صنعت و كشاورزی ندارد.
جمالی نژاد گفت: اعتقاد داریم اگر اصفهان بخواهد رشد كند باید به سمت استفاده از صنایع دانش بنیان برود.
وی با بیان اینكه تكدی گری در كشور ما بیش از حد زیاد شده است، گفت: امروزه یكی از معضلات كلان شهرها و از جمله اصفهان افزایش پدیده تكدی گری است.
شهردار اصفهان با بیان اینكه حتی برخورد با این افراد هم باید توام با احترام و رفتار مناسب باشد، گفت: با همكاری خوب نیروی انتظامی در ایام عید نوروز 700 نفر از متكدیان را در شهر اصفهان جمع آوری كردیم.
وی گفت: تكدی گری در شهر اصفهان نسبت به سایر كلان شهرهای كشور كمتر است اما همین میزان هم نباید باشد.
شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت پسماندهای بیمارستانی، تاكید كرد: اصفهان اولین شهر كشور است كه با معاونت فناوری ریاست جمهوری تفاهمنامه ای برای تهیه دستگاه زباله سوز پسماندهای پزشكی منعقد كرده و تنها شهری بود كه در این عرصه وارد شد اما در این بستر نیازمند ایده های جدید شهروندان هستیم.
شهردار اصفهان ادامه داد: بیمارستان های تمام شهرهای كشور برای دفع پسماند بیمارستانی با مشكل مواجه هستند.
وی با اشاره به طرح هر هفته چند افتتاح گفت: طرح هر هفته چند افتتاح اقدام نو و جدیدی است كه باعث ایجاد شادابی و نشاط در شهر شده است.
جمالی نژاد با بیان اینكه طرح هر هفته چند افتتاح برند جدید شهر اصفهان است، افزود: شهرداری اصفهان با اجرای این طرح اهداف زیادی را دنبال می كند كه دیدار چهره به چهره با شهروندان در محلات ،جریان سازی و حضور همیشه مردم در صحنه و كمك به شهرداری و سومین هدف ایجاد رقابت بین مناطق شهری و كل مجموعه شهرداری است تا پروژه ها با سرعت بیشتری انجام شود.
7150/ 2093

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مجتمع بزرگ آبشار (پروژه شهید کشوری اصفهان)