سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چشم طالبان افغانستان به جنگل‌های پسته بادغیس


به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ولایت بادغیس در شمال‌غرب افغانستان یکی از جمله ولایت‌هایی است که همواره مورد توجه مخالفان مسلح دولت افغانستان بوده‌است.

شبه نظامیان طالبان در سالهای اخیر تلاش کرده‌اند به هر نحو ممکن  در شهرستان‌های مختلف این ولایت حضور یابند.

دست‌یابی مخالفان مسلح دولت افغانستان به جنگل‌های انبوه پسته در «بادغیس» یکی از آرزوهای آنان بوده‌است.

مراتع سرسبز و پوشیده با درختان پسته مهم‌ترین منبع درآمد  مخالفان حکومت افغانستان محسوب می‌شود. اما در این میان چند دستگی در بین گروه طالبان باعث شده‌است تا زد و خوردهای خونینی بین نیروهای این گروه بر سر تصاحب مناطقی در بادغیس روی دهد.

هر اندازه که به زمان برداشت محصول پسته نزدیک‌تر می‌شویم به همان اندازه درگیری‌هایی نیز در مناطق مختلف این ولایت رخ می‌دهد.

نیروهای امنیتی بخاطر حراست از این مناطق بارها با افراد وابسته به مخالفان مسلح دولت برخوردهای مسلحانه داشته‌اند.

شب گذشته اما منطقه «قرچغه» در فرمانداری «قادس» ولایت «بادغیس»، به تصرف طالبان درآمده است.

 این منطقه در 25 کیلومتری شهر «قلعه نو»، مرکز این ولایت واقع شده است.

«بهاءالدین قادسی»، عضو شورای ولایتی «بادغیس» به خبرنگار ما گفت: نیروهای امنیتی شب گذشته از این منطقه خارج شده‌ و پس از آن افراد گروه طالبان وارد «قرچغه» شده‌اند.

وی با بیان اینکه در 3 شب گذشته طالبان در «قرچغه» در رویارویی با نیروهای امنیتی متقبل تلفات زیادی شده‌اند، گفت: شب گذشته به یک باره نیروهای ارتش و پلیس، منطقه  را ترک کردند و همین باعث شد که طالبان وارد «قرچغه» شوند.

«قادسی» با بیان اینکه شبه نظامیان طالبان، پاسگاه‌های امنیتی را به تصرف خود درآورده‌اند، گفت:  پس از سقوط این منطقه، مردم از این رویداد وحشت‌زده شده‌اند.

نماینده مردم «بادغیس» در شورای ولایتی افزود:  صبح امروز شماری از بزرگان محلی «قادس» برای رایزنی با والی این ولایت دیدار داشته‌ و درخواست کرده‌اند که نیروهای امنیتی دوباره به منطقه اعزام شوند.

این منطقه در فرمانداری «قادس» به دلیل نزدیک بودن به شهر «قلعه نو» مرکز این ولایت دارای اهمیت بسیاری است.

در همین حال «خالد صافی»، سخنگوی والی « بادغیس» گفت: هیچ منطقه‌‌ایی در «قادس» در اختیار طالبان نیست و نیروهای امنیتی در همه جا مستقر هستند.

وی اظهارداشت: نیروهای امنیتی به مخالفان دولت اجازه نخواهند داد تا امنیت را در این منطقه از بادغیس با خطر روبرو کنند.

«صافی» گفت، در این شب و روزها فرمانداری « قادس» شاهد درگیری‌های زیادی بین طالبان و دولت بوده اما پیروز این زدوخوردها، نیروهای امنیتی هستند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
طالبان قندوز افغانستان را تصرف کرد