سلامت حق هر کودکی است


‌رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: برخورداری از سلامت کامل حق کودکان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- "جلیل کوهپایه زاده" در سمینار " کودک سالم، خانواده سالم " افزود: هر کودک فردی است که در آینده باعث به وجود آمدن تغییرات اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.

وی گفت: طبق ماده 27 پیمان جهانی کودک "هر کودک حق دارد از سطحی از زندگی برخوردار شود که رشد جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی او را تامین کند".

وی افزود‌: بر این اساس مهم نیست که آن کودک در کجا زندگی خواهد کرد، یا چه نقشی در آینده آن مملکت خواهد داشت، بلکه مهم این است که در هر روز از زندگی خود از سلامت بهره‌مند باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر غفاززاده مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه شهید بهشتی در این سمینار در خصوص مهارت‌های برقراری ارتباط والدین با کودک گفت: از اصولی که در تربیت فرزندان باید مورد توجه قرار داده شود، ایجاد محیط امن برای یادگیری، وجود انضباط قاطعانه و داشتن انتظارات واقع‌بینانه از کودک و ... است.

وی گفت: متاسفانه والدین زمانی که می‌خواهند رفتارهای کودک خود را توصیف کنند، رفتار نامطلوب کودک بیشتر خودنمایی می‌کند تا رفتار مطلوب و در واقع والدین به رفتارهای مطلوب کودک خود بی‌توجهی می‌کنند و این یکی از معضلاتی است که می‌بایست به آن توجه شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش ساوه در این سمینار ضمن تشریح عملکرد آموزش و پرورش، در راستای بهداشت و سلامت جسمی و روانی دانش آموزان گفت: کودک توانمند حاصل خانواده بابصیرت است که منجر به ایجاد جامعه با فضیلت می‌شود.

"عبدالله سالمی" افزود: در تربیت کودک سالم، خانواده و مدرسه هر دو موثر هستند، لذا آموزش و پرورش به عنوان نهادی که هم در آموزش کودکان و هم در فرهنگ‌سازی میان والدین از طریق مدرسان آموزش خانواده سهیم است، در تربیت کودک سالم و ایجاد جامعه‌ای توسعه‌یافته نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روانی و رفتاری ناشی از آن گفت: عدم یادگیری مهارت‌های زندگی در میان کودکان سبب عدم استقلال فکری در دوره جوانی و عدم ثبات شخصیت در دوره بزرگسالی می‌شود که در نتیجه منجر به بروز پدیده‌هایی چون فقر فرهنگی، اعتیاد، طلاق و ... در جامعه می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ سمینار " کودک سالم، خانواده سالم " با همکاری و مشارکت واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد و گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه و اداره آموزش و پرورش ساوه با محوریت شناسایی و تشخیص کودک‌آزاری و مهارت‌های برقراری ارتباط با کودک با حضور مسئولین شهرستانی، مسئولین دانشکده، مسئولین و مدیران آموزش و پرورش شهر ساوه، متخصصین اطفال، مسئولین بخش کودکان، نوزادان، مددکار اجتماعی و مربی مهدکودک بیمارستان‌ها، مشاورین مدارس، مسئولین و مربیان مهدهای کودک و مراقبین سلامت در مراکز بهداشتی درمانی و کارشناسان ستادی دانشکده علوم پزشکی ساوه در سالن همایش سلمان ساوجی برگزار شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کودکی درایران لعن میکندو کودکی در سوریه شیعیان را میکشد