سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سوال‌های بی پاسخ مردم درباره عوارض آزادراه مشهد-باغچه


خراسان/ در پی درج گزارشی با عنوان «3 برابر شدن عوارض آزاد راه شهید شوشتری» (آزاد راه مشهد-باغچه) در آخر آبان ماه در صفحه دوم اقتصاد خراسان رضوی، پیامک های متعدد مردم در این خصوص به روزنامه ارسال شد که خراسان هم سوالات مردم را با مسئولان مطرح کرد اما با وجود پیگیری های مجدد این سوالات بی پاسخ ماند.

به گزارش خراسان، این سوالات عبارتند از:

1- در مجموع برای احداث آزادراه مشهد-باغچه چقدر هزینه شده است؟
2- تاکنون چه میزان از سرمایه بانک ملی (سرمایه گذار) مسترد شده است؟
3-تا چند سال دیگر سرمایه گذاری بانک ملی به صورت کامل مسترد می شود؟ به عبارت دیگر بانک ملی چند سال باید عوارض ازاین آزادراه دریافت کند؟

خبرنگار خراسان برای پیگیری پاسخ این سوالات ابتدا با مهندس کریم پور مسئول آزاد راه مشهد-باغچه تماس گرفت که نامبرده در پاسخ به این سوالات گفت: شما باید با معاون اقتصادی وحمل ونقل وزارت راه وشهر سازی تماس بگیرید و این سوالات را از آن طریق پیگیری کنید.خبرنگار خراسان پس از آن با مهندس امینی معاون اقتصادی وحمل ونقل وزارت راه و شهرسازی تماس گرفت و سوالات خود را از وی پرسید. او هم خبرنگار خراسان را به مهندس حیدری مسئول سرمایه گذاری این وزارت خانه ارجاع داد.

تماس های مکرر اما بی پاسخ

مهندس حیدری نیز به خبرنگار خراسان گفت: پس از تماس با آقای امینی و انجام هماهنگی لازم، با شما تماس می گیرم.در نهایت خبری از تماس وی نشد و خبرنگار خراسان دوباره با او تماس گرفت که در پاسخ گفت: یک گروه سرمایه گذار از کشور ایتالیا آمده اند و در اتاق وزیر جلسه داریم. وی خبرنگار خراسان را به مهندس صالحی که به گفته او، یک مقام آگاه درباره آزاد راه هاست، ارجاع داد. خبرنگار خراسان با مهندس صالحی تماس گرفت و وی گفت: اطلاعات را داریم، ولی نمی توانیم در اختیار شما قرار دهیم. شما با شرکت سازنده در مشهد تماس بگیرید. چون ما اجازه نداریم اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم. به گزارش خراسان، دوباره با مهندس کریم پور مسئول آزادراه مشهد –باغچه تماس گرفتیم و وی را در جریان پاسکاری وزارت راه وشهر سازی قرار دادیم و او با اظهار تعجب، گفت: باید اطلاعات را به شما می دادند. ولی من اطلاعاتی ندارم.

مشارکت 138.8 میلیارد ریالی بانک ملی در پروژه آزاد راه مشهد -باغچه

شایان ذکر است بانک ملی ایران در راستای توسعه عمرانی کشور 138.8 میلیارد ریال در پروژه آزاد راه مشهد - باغچه مشارکت کرده است.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، از آن جایی که اجرای طرح‌های راه سازی معمولاً منابع مالی زیادی را طلب می‌کند، ساخت وتوسعه آزاد راه‌ها از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع پولی کشور انجام می‌شود بنابراین بر اساس این ایده و تصویب آن ،آزاد راه‌های بسیاری در کشور با مشارکت بانک‌ها ساخته شده یا در حال ساخت است.

البته هدف از همکاری بانک‌ها در این طرح‌ها ایجاد تسهیلات تردد برای ارتقای سطح ایمنی در راه ها، افزایش جا به جایی بار و مسافر و سرعت حمل و نقل، کاهش مصرف سوخت و انرژی و همچنین استهلاک خودروها، فراهم کردن شرایط مناسب برای استفاده بهینه از منابع و ذخایر کشور و مبادلات بین‌المللی به وسیله راه‌های ترانزیتی کشور است. بنابراین با توجه به این اهداف، احداث آزاد راه مشهد-باغچه در گلوگاه استان خراسان رضوی شروع شده و به بهره برداری رسیده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
عوارض آزادراه