کشف111 محموله قاچاق در کردستان


جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: از اول سال جاری تا پایان بهمن ماه 111 محموله قاچاق که در استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی و اربیل عراق بارگیری شده بود در استان کردستان کشف شده است.

به گزارش ایرنا جعفر آژنگ روز دوشنبه در دوازدهمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالاو ارز استان در سنندج افزود: همچنین در این مدت و با تلاش نیروی انتظامی استان، میزان کشفیات مشروبات الکی هشت درصد، اموال فرهنگی 100 درصد و فرآورده های نفتی 59 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.

وی اظهار کرد: در کشف مواد محترقه 71 درصد، تعداد پرونده های بالای 100 میلیون تومان 54 درصد و باندهای متلاشی شده نیز شش درصد نسبت به مدت مشابه آن درسال گذشته افزایش داشته ایم.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان اظهار کرد: در مجموع، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در 11 ماهه امسال مبلغی افزون بر 804 میلیارد ریال بود که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به آمار کشته و زخمی شدن پرسنل نیروی انتظامی و قاچاقچیان در استان اشاره کرد و گفت: امسال یک نفر از پرسنل نیروی انتظامی استان در مواجه با قاچاقچیان به شهادت رسید و سه نفر هم زخمی شدند.

آژنگ افزود: استان کردستان در کشف مشروبات الکی در 11 ماهه امسال در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان نیز در این جلسه یکی از اولویت های استان را برخورد با باندهای وارد کننده کالاهای ممنوعه دانست و گفت: در 11 ماهه امسال 51 باند قاچاق کالا و ارز سازمان یافته و تشکیلاتی در سطح استان منهدم شده است.

رضا میرزایی میزان کشفیات مشروبات الکلی در استان را در این مدت 428 هزار و 141 بطری عنوان کرد و افزود: 73 هزار و 877 دستگاه تجهیزات ماهواره ای در این مدت در استان کشف و ضبط شده است.

به گفته وی در این 11 ماهه هفت هزار و 228 پرونده قضایی در این حوزه مورد رسیدگی قرار گرفته و تعیین تکلیف شده اند.


ویدیو مرتبط :
کشف بزرگترین محموله قاچاق عاج فیل