سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستگاهی بزرگ یا اسمارت‌فونی کوچک؛ 8 موضوع تا بتوانید تصمیمی بهتر برای خرید داشته باشید


phones-hh

اسمارت‌فونی بزرگ بگیرم یا دستگاهی کوچک‌تر به‌اندازه دستم خرید کنم؟ این سوالی است که در ابتدا برای خرید اسمارت فون باید به آن پاسخ دهید. شاید تا مدتی قبل سیستم‌عامل را می‌توانستیم ملاک اصلی برای انتخاب یک دستگاه داشته باشیم اما اکنون از هر سیستم‌عاملی دو دستگاه داریم در دو اندازه مختلف که نشان می‌دهد میزان انتخاب کاربران بین دو دستگاه با دو صفحه‌نمایش متفاوت ازنظر اندازه کاملاً قابل‌توجه است که شرکت‌هایی بزرگ را وادار به در نظر گرفتن خط تولید دیگری می‌کند. در ادامه همراه باشید.

جا دارد یک سلامی به سامسونگ داشته باشید که پای یک سری اسمارت فون را به‌عنوان فبلت در دنیای تکنولوژی باز کرد. در آن روزها حتی شرکت‌هایی که کار سامسونگ را مسخره کردند، باورش عحیب بود روزی فبلت خودشان به نسل دوم راه پیدا می‌کند! صحبت‌های این مطلب پیرامون اسمارت فون هایی چون:

اپل آیفون با اندازه 4.7 در مدل iPhone 6s – اپل آیفون 5.5 اینچی در مدل iPhone 6s Plus

سامسونگ با دستگاهی 5.1 اینچی در مدل Galaxy S6 و دستگاهی با صفحه‌نمایش 5.7 اینچی در مدل Galaxy Note 5

پرچم‌دار اندرویدی گوگل با صفحه‌نمایش 5.2 در مدل Nexus 5X و 5.7 اینچ در مدل Nexus 6P

مایکروسافت با پرچم‌دار ویندوزی 5.2 اینچی با Lumia 950 و دستگاهی 5.7 اینچی در مدل Lumia 950 XL

موتورولا و یا لنوو با دستگاهی 5.2 اینچی در مدل Moto X و 5.7 اینچی در مدل Moto X Pure

هوآوی نیز با دستگاهی 5.2 اینچی در مدل P8 و 6 اینچ در مدل Mate 8

این لیست را برای بیشتر شرکت‌ها می‌توان ادامه داد اما بعضی از شرکت‌ها همانند اچ تی سی مدل مکس خود را به‌روز نکردند! در ادامه قصد نداریم برترین فبلت را مشخص کنیم چرا تنها می‌خواهیم با ملاک‌هایی شما را آشنا کنیم که می‌تواند برای انتخاب بین فبلت و یا اسمارت فون کمک‌کننده باشد. بد نیست فبلت را نیز معنی کنیم که بر اساس روند شرکت‌ها می‌توان گفت اسمارت فون بالای 5.5 اینچ تا 6 اینچ را فبلت می‌گویند و دستگاه کمتر از این اندازه در دسته اسمارت فون قرار می‌گیرد.

# ۱. عمر باتری

battery-compare1

عمر باتری یکی از قسمت‌هایی است که متأسفانه در سال‌های اخیر پیشرفت زیاد خوبی نداشته است. البته باتری‌های زیادی رونمایی شده است ولی در حد آزمایشگاهی بوده است و به‌صورت عمده در اسمارت فون به‌کار گرفته نشد. بین دستگاه‌های بزرگ و دستگاه‌های کوچیک ازنظر میلی‌آمپر تفاوت وجود دارد اما شاید زیاد نباشد. درهرصورت برای انتخاب دستگاه اگر عمر باتری را یک عامل اساسی برای خود یادداشت کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ دستگاه‌های بزرگ‌تر بروید زیرا عموماً عمر باتری بهتری دارند. فراموش نکنید که بیان شد “عموماً” زیرا بهینه بودن باتری به عوامل زیادی ازجمله نرم‌افزار بستگی دارد. برای مثال آیفون را در نظر بگیرید. در مدل پلاس با توجه به بهینه‌سازی های iOS شاهد عمر باتری بسیار خوبی هستیم که تفکر عمر باتری کم در خود آیفون را فراموش خواهید کرد.

# ۲. عملکردی راحت‌تر برای انجام کارها

iphone-6-get

اجازه دهید برای شما با مثال این مورد را بازتر کنیم. شما اگر بخواهید با اسمارت فون خودتان یک ویدیو کوچک را ادیت کنید و یا تصویر گرفته‌شده را با افت‌های مختلفی برای اینستاگرام آمده کنید، دستگاه بزرگتر بهتر نیست؟ یا برای مثال قصد دارید فایل‌های پاورپونت و یا اکسل را ببینید یا اصلاً این‌گونه بگوییم صفحه‌نمایش بزرگ می‌تواند خلاقیت شمارا برای استفاده از اسمارت فون بیشتر کند! از بعد دیگر می‌توان گفت تمام این کارها بر روی اسمارت فونی کوچک‌تر نیز قابل انجام است اما صفحه‌نمایش بزرگ لذت بیشتری دارد ولی این را در نظر بگیرید که ممکن است در دست گرفتن دستگاه برای شما سخت باشد! با این حساب هرچقدر هم که قابلیت زیادی داشته باشد، عملکرد راحتی برای شما که دستان کوچکتی دارید، امکان‌پذیر نیست.

# ۳. تایپ سریع‌تر است

Galaxy-Note-5-review-toranji-10

یک لحظه فکر کنید که شما در طول روز چه میزان تماس می‌گیرید و با اسمارت فون صحبت می‌کنید؟ حال در نظر بگیرید چه میزان با آن در شبکه‌های اجتماعی تایپ می‌کنید؟ این مورد تایپ کردن را می‌توان یکی از قسمت‌های عمده اسمارت فون بیان کرد به همین دلیل جدای از قابلیت عملکرد بهتر دستگاه در نظر گرفتیم. اگر شما فردی باشید که همیشه ایمیل‌های زیاد خود را چک می‌کنید و یا در دسته وبمستران قرار می‌گیرید بهتر است اصلاً به سراغ دستگاه کوچک نروید زیرا فبلتی مانند گلکسی نوت و یا سری پلاس برای شما ساخته‌شده است.

# ۴. سخت‌افزاری بهتر

SIZE-NEXUS

بازهم با یک عمومیت دیگری روبه‌رو هستیم. شاهد هستیم در اسمارت فون های رونمایی شده هر چه سایز صفحه‌نمایش بیشتر می‌شود سخت‌افزار بهتری نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای مثال قدرت پردازنده کمی بهتر می‌شود و یا به دوربین دستگاه تثبت کننده نوری اضافه خواهد شد. کلاً با بزرگ‌تر شدن فضای قابل‌دسترس در اسمارت فون، ویژگی‌های بهتری را می‌توان به دستگاه اضافه کرد.

# ۵. بازی با دستگاه

gaming

این مورد نیز کاملاً سلیقه‌ای خواهد بود. بیشتر افراد بازی با دستگاه‌های بزرگ‌تر را بهتر می‌دانند برای مثال اگر شما بخواهید مدیریت بهتری بر روی نقشه بازی کلش خود داشته باشید، آیفون 4 نمی‌تواند انتخاب زیاد خوبی باشد هرچقدر هم از پس اجرای بازی برآید اما لذت زیادی ندارد حال در نظر بگیرید بر روی نکسوس 6p بازی را اجرا کنید!

# ۶. صدای بهتر

Nexus 6p review-toranji (98)

در ادامه صحبت قبلی می‌توان گفت دستگاه‌های بزرگ‌تر این امکان را نیز دارند که از اسپیکرهای بهتری بهره‌مند شود برای مثال نکسوس 6p را نظر بگیرید با اسمارت فونی چون نکسوس 5X؛ تفاوت صدای دو دستگاه بسیار زیاد و قابل‌لمس است. در بعضی از اسمارت فون ها نیز واقعاً نمی‌تواند تفاوت زیادی را با مدل بزرگ‌تر مشاهده کرد. صدای بهتر را می‌تواند ازنظر دیگری نیز بررسی کرد. نوع در دست‌گیری دستگاه در جای اسپیکر نقش مهمی دارد برای همین شاید دستگاه‌های بزرگ‌تر ازنظر جای اسپیکر نیز بهتر باشند.

# ۷. رزولوشن صفحه‌نمایش

nexus-front

این مورد نیز اختلاف کمی با اسمارت فون های کوچکتر پیداکرده است. اما هنوز هم اختلاف وجود دارد. دستگاه‌های بزرگ‌تر از رزولوشن بالاتری بهره برده و قاعدتاً تصاویر خروجی بهتر خواهد بود. این را نیز در نظر بگیرید که تماشا ویدیو در دستگاه‌های بزرگ‌تر بسیار بهتر از دستگاه‌های کوچک‌تر است.

# ۸. چند ویژگی اختصاصی

landscape-1

این ویژگی‌های اختصاصی نیز به نحوی عامل مهمی خواهد بود. بنا به سیاست‌های مختلف هر شرکت نیز متفاوت است اما عمدتاً با اضافه کردن چند اپلیکیشن اختصاصی قابلیت‌هایی را برای ترغیب بیشتر کاربران جهت استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ تعبیه خواهد شد.

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
روبات کوچولوی پرینتر٬ ایده ای بزرگ در دستگاهی کوچک