سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر راه و شهر سازی:به افزایش کیفیت زندگی باید توجه شود


به گزارش ایرنا، عباس آخوندی که روز پنج شنبه به منظور بازدید و افتتاح برخی پروژه های وزارت راه و شهرسازی به استان سمنان سفرکرده ، در شاهرود گفت: افزایش کیفیت زندگی مردم ، گاهی با اقدامات بسیار کوچک نیز امکان پذیر است.
وی در نشست با مدیران شهرستان شاهرود ادامه داد: شاهرود از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند جمعیت زیادی را برای اسکان به خود جذب کند تا یکی از کانون های توسعه در ناحیه مرکزی ایران باشد.
آخوندی گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی براینست که به این سمت حرکت شود و با رقابتی کردن شهرها به توسعه و آبادانی بیشتر دست پیدا کنند.
وی افزود: رقابتی شدن شهرها منجر به جذب بیشتر سرمایه ها خواهد شد و این در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش تاثیر پول نفت در امور عمرانی خواهد بود.
آخوندی گفت: هر شهر می تواند برای خود در راستای سیاست های کلی کشور، سیاست توسعه داشته باشد ، و با استفاده از ظرفیت های اقتصادی ، معنوی و فرهنگی خود وبا جذب سرمایه های دیگر ، بی نیاز از بودجه های دولتی شود.
وی با بیان اینکه در کشور 86شهر بالای 100 هزار نفر است، افزود: همه این شهر ها می توانند با رقابت پذیری مراکز توسعه باشند و کانون های جمعیتی را تشکیل دهند.
وزیر راه و شهر سازی در مورد مسایل شهرستان شاهرود و شرق استان سمنان هم گفت: راه آهمن شمال شرق در حال تجهیز به سیستم های تمام کنترلی است و دراین راستا کارهای نرم افزاری انجام شده ، و با راه اندازی آن همه خطوط ریلی از مرکز قابل کنترل خواهد بود.
آخوندی یکی از مزیت های این کنترل را ، جلوگیری از بروز برخی خسارت ها و حوادث اعلام کرد.
وی در مورد بروز تصادفات رانندگی در محدوده شهرستان شاهرود هم گفت: از آنجا که این منطقه در میانه راه تهران - مشهد است، بسیاری از رانندگان دچار خواب آلودگی و در نتیجه سانحه می شوند.
آخوندی افزایش ایستگاهها و مکان های استراحت جذاب در این منطقه را خواستار شد و گفت: باید شرایط محیطی مناسبی طراحی و اجرا شود تا مسافران در این محدوده به استراحت بپردازند و سپس ادامه مسیر بدهند.
وی همچنین تحول در معماری جاده ها و نیز وجود چشم انداز های جاده ای را در کاهش تصادفات و سوانح موثر خواند.
آخوندی صبح پنج شنبه به محض ورود از فرودگاه شاهرود به میامی سفرکرد و تقاطع غیر همسطح میامی - جاجرم را در میان استقبال جمعی از مردم این شهرستان محروم افتتاح نمود.
این پروژه با مشخصات فنی طولی و عرضی 23 متر در دو متر، دارای پنج دستگاه پل کوچک است و با حجم خاکریزی هفت هزار و 900 مترمکعب، خاکبرداری دو هزار و 100 مترمکعب و بتن ریزی 191 هزار مترمعکب به اجرا درآمده است.
همچنین 659 هزار متر آرماتوربندی و 696 هزار مترمعکب اجرای آسفالت برای پروژه تقاطع غیرهمسطح میامی - جاجرم انجام شده است.
اعتبار این پروژه که اجرای آن از اسفند سال 1389 آغاز شد 67 میلیارد و 500 میلیون ریال و از محل اعتبارات دفتر رهبر معظم انقلاب بوده است.
هدف از اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح میامی - جاجرم، رفع نقطه پرحادثه و هدایت و روان سازی ترافیک محور منتهی به شهرستان های میامی و جاجرم عنوان شده است.
محمدرضا خباز استاندار سمنان، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان های شاهرود و میامی در این آئین حضور داشتند.
دکتر عباس آخوندی صبح روز پنج شنبه برای بازدید و افتتاح برخی از طرح های وزارت راه و شهرسازی به استان سمنان سفرکرده است.
6167

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
توجه فرمایید توجه فرمایید ... خونین شهر شهر خون آزاد شد