فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



هفدهمین مانور زلزله در مدارس استان کرمان برگزار شد


به گزارش ایرنا عملیات اطفای حریق، تخلیه اضطراری، عملیات جست و جو، کمک های اولیه و اسکان آسیب دیده گان در این مانور به دانش آموزان، تمرین و آموزش داده شد.
فرماندار کرمان در حاشیه این مانور گفت: مردم این استان در زمینه بلایای طبیعی، مرارت و رنج های زیادی، متحمل شده اند و داغ جانباختگان زلزله بم هنوز بر دل مردم این دیار سنگینی می کند.
محمدعلی توحیدی با بیان اینکه زلزله را نمی توان بلا نامید، بلکه این رخداد از جمله حوادث طبیعی است اظهار کرد: هنر این است که مردم و مسئولان با انجام اقدامات پیشگیرانه، آسیب های این رخداد را به حداقل برسانند.
وی گفت: افزایش سطح آگاهی جامعه در زمینه وقوع زلزله، ایجاد بسط فرهنگ ایمنی در مدارس کشور، ایجاد واکنش سریع و صحیح با یافته های علمی و برانگیختگی حس کنجکاوی دانش آموزان، از اهداف برگزاری این مانور است.
فرماندار کرمان با بیان اینکه هدف نهایی این مانور، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله است، اظهار کرد: خوشبختانه در این مانور با اقدامات به موقع توسط دانش آموزان به اهدافی که برای آن تعریف شده بود، رسیدیم.
وی تاکید کرد: دانش آموزان باید برگزاری مانورها را جدی بگیرند تا در زمان بروز حوادث با استفاده از آمادگی های ایجاد شده، بتوان از تجهیزات و امکانات در زمان مناسب استفاده کرد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این مانور گفت: بشر از بدو خلقت، در معرض حوادث و آسیب های طبیعی قرار داشته است.
سید داود ملکی افزود: آماده بودن در زمان حادثه، می تواند حوادث را کنترل کند و ما را به محیط امن برساند.
وی اظهار کرد: مانورها باید برای جلوگیری از آسیب ها و خسارت های ناشی از زلزله، در مدارس و سایر دستگاه های فرهنگی و آموزشی به مرحله اجرا در آیند.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: تفاوت مانور زلزله سال جاری با سال های گذشته، انتخاب مدرسه، بعنوان پایگاه مدیریت بحران اجتماعی است.
وی افزود: مدارس علاوه بر کارکرد آموزشی می توانند فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را نیز پیگیری کنند تا در زمان بحران، مورد استفاده قرار گیرد.
مانور زلزله در شهر کرمان در دبیرستان پسرانه برادران رساء ناحیه یک با حضور فرماندار، مسئولان آموزش پرورش، جمعیت هلال احمر، شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سایر دستگاههای مرتبط، برگزار شد.
540 هزار دانش آموز در مدارس استان کرمان، مشغول به تحصیل هستند.
کرمان یکی از استان های زلزله خیز در کشور است.
زمین لرزه 6.6 ریشتری پنجم دی ۱۳۸۲، شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند و طبق آمار رسمی، بیش از 26 هزار کشته، ۳۰ هزار مجروح و بیش از 100 هزار نفر بی خانمان برجای گذاشت.
7437/3029

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مانور ایمنی و زلزله در مدارس شهرستان كوثر برگزار شد