سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ تاریخ انقضا باتری لپ تاپتان را بدانید


آی تی آموزی/ تاریخ انقضا باتری لپ تاپتان را بدانیدباشگاه خبرنگاران/ باتری لپ تاپی که شارژ کمی نگه دارد و شما از آن مطلع نباشید به یکباره می تواند اطلاعات چند میلیونی و گاهی هم حیاتی را از بین ببرد.
حتما یادتان می آید آن موقع هایی که لپ تاپ تان مثل پورشه آخرین سیستم کار می کرد؛ ساعت ها بدون نیاز به برق! اما اکنون چه، یک ساعت نهایت دو ساعت، ممکن است بیشتر برایتان کار نکند. علت این چیست؟ آیا مشکل از سخت افزار داخلی رایانه شماست؟ پاسخ خیر است. این مشکل همانطور که بدیهی است به باتری لپ تاپ شما مربوط می شود. اما آیا واقعا باید آن را هم اکنون تعویض کنید؟

این مسئله موضوعی است که حتی خود ویندوز هم برای آن تمهیداتی اندیشیده است. برای اطلاع نرم افزاری از تعویض جنس باید طبق زیر عمل کنید:

ابتدا Command Prompt را باز کنید. آسان تر از آن تایپ کردن cmd در سرچ بار می باشد. اکنون عبارت زیر را در آن تایپ کرده و اینتر بزنید:

powercfg /batteryreport

اکنون یک فایل راجع به اطلاعات کامل باتری لپ تاپ در پوشه Users رایانه شما ایجاد خواهد شد. این فایل شامل ریز اطلاعات ساعات کار باتری و میزان تخمینی کارکرد آن می باشد.

سپس به فایل موردنظر بروید و آن را اجرا نمایید.

در بخش Installed Batteries دو بخش Design Capacity و Full Charge Capacity را مشاهده خواهید نمود. اگر اختلاف میان آن دو عدد اندک بود که مشکلی نیست اما اگر تفاوت فاحشی مشاهده شد، به این نتیجه می رسیم که باتری نیاز به تعویض دارد.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
با کیف codex موشی با خیال راحت روی لپ تاپتان آب بریزید