برای دردهایی نسخه می‌پیچیم که خودمان ایجاد کرده‌ایم


استاندار اصفهان گفت: در یزد تمام کارخانه‌های قدیمی ریسندگی به اماکن تفریحی تبدیل شده‌اند در حالی که کارخانه‌های ریسندگی اصفهان تبدیل به مراجع تجاری شده است؛ ما امروز برای دردهایی نسخه می‌پیچیم که خودمان آن‌ها را ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، رسول زرگرر پور امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: افزایش جمعیت شهر اصفهان تهدیدی برای مدیریت شهری است و بازنگری‌های متعدد جمعیت نشان می‌دهد منابع و امکانات موجود در شهر برای جمعیتی در حدود یک میلیون و 200هزار نفر است در حالی که جمعیت شهرستان اصفهان یک میلیون و 860 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه با این شرایط شهر اصفهان 20 درصد از نرخ رشد فاصله دارد، گفت: در این حالت هر چه تعداد جمعیت بیشتر شود خیابان‌ها و فضای سبز کمتر و در عوض مشکلاتی مانند آلودگی هوا بیشتر می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با افزایش جمعیت خدمات آب، برق و گاز و حتی آتش‌نشانی از سطح استاندارد کاهش می‌یابد، افزود: نباید جمعیت شهر اصفهان بیشتر از این میزان شود هر چند که نمی‌توان ‌مقابل مهاجرت‌ استان‌های اطراف را گرفت.

وی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌هایی جهت سوق سر ریز جمعیت به سمت شهرهای جدید مانند فولادشهر و... داشته باشیم اما متاسفانه در طرح تفضیلی چنین ساسیت گذاری دیده نمی‌شود و این موضوع نگران کننده است؛ در یزد تمام کارخانه‌های قدیمی ریسندگی به اماکن تفریحی تبدیل شده‌ در حالی که کارخانه‌های ریسندگی اصفهان تبدیل به مراکز تجاری شده است؛ ما امروز برای دردهایی نسخه می‌پیچیم که خودمان آن‌ها را ایجاد کرده‌ایم.

استاندار اصفهان با اشاره به بخشنامه‌ وزارت کشور مبنی بر کاهش تعداد سازمان‌های وابسته به شهرداری ادامه داد: در حال حاضر 18 سازمان وابسته به شهرداری اصفهان تعریف شده است و بر اساس این بخشنامه تعداد سازمان‌های وابسته به شهرداری تا پایان اردیبهشت ماه باید به 14 سازمان کاهش یابد.

زرگرپور با اشاره به رسالت رسانه‌های زیر مجموعه شهرداری اصفهان گفت: این رسانه ها نباید صرفا به پوشش سخنرانی‌ها بپردازند؛ غطبه می‌خورم که چنین سرمایه‌هایی در این راستا در نظر گرفته شده است زیرا کمترین شهرداری در کشور این چنین نیرویی دارد.

وی با اشاره به دیپلماسی شهری ادامه داد: رسیدگی به مسائل سیاسی مربوط به دولت است و در اختیار مدیریت شهری نیست و حتی مسائلی مانند خواهر خواندگی باید با تأیید وزیر کشور و وزیر امور خارجه اتفاق بیفتد و جزء مسائل و وظایف حاکمیتی است.

استاندار اصفهان هم‌چنین به مصوبات شورای عالی آب اشاره کرد و افزود: این مسئله از شش ماه گذشته تاکنون توسط استانداری اصفهان در حال پیگیری است و از نظر دولت طرح 9 ماده‌ای جز اولویت‌های دولت و تنها سند احیای زاینده رود است.

زرگرپور با بیان اینکه سالن اجلاس باید توسط شهرداری تکمیل شود و دولت اعتباری به آن اختصاص نداده است، گفت: شهرداری باید برای به سرانجام رسیدن این پروژه به دنبال یک سرمایه گذار باشد و امیدی به کمک دولت نداشته باشد.

وی به هفته نکوداشت اصفهان اشاره کرد و گفت: برخی از دانشگاهیان و سمن‌های اصفهان سوم اردیبهشت را به عنوان روز نکوداشت اصفهان قبول ندارند و معتقدند هفته نکوداشت باید در آذرماه برگزار شود.

استاندار اصفهان هم‌چنین در خصوص وضعیت رسیدگی به موسسه مالی و اعتباری ثامن الحج (ع) گفت: از 90 هزار سرمایه گذار این مؤسسه حدود 45 هزار نفر مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
‫ایجاد نسخه پشتیبانی از شماره های تماس در آیفون‬‎