ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سرپرست جدید فدراسیون ناشنوایان:‌هدف اول من میزبانی شایسته رقابتهای كشتی قهرمانی جهان است


به گزارش ایرنا، بدنبال استعفای رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان، افشین داوری امروز به عنوان سرپرست جدید این فدراسیون منصوب شد.
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان روز گذشته استعفای كرم الله علیمرادی رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان را پذیرفت و امروز طی حكمی افشین داوری رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب كرد.
گودرزی در این حكم از داوری خواست ضمن برگزاری شایسته برنامه های جاری این فدراسیون، زمینه را برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فراهم كند.
داوری در مورد دلایل استعفای رئیس سابق فدراسیون ورزش های ناشنوایان گفت:‌ چیزی جز اینكه علیمرادی 10 روز پیش استعفای خود را به وزارت ورزش و جوانان ارائه كرده بود و دیروز با این استعفا موافقت شد، نمی دانم. اما فدراسیون در حال حاضر شرایط بسیار خوبی دارد و مسابقات در حال برگزاری است.
داوری گفت: من و سایر همكارانم تمام تلاش خود را خواهیم كرد تا كشتی گیران حاضر در رقابت های قهرمانی جهان، با رضایتمندی تهران را ترك كنند.
مسابقات كشتی قهرمانی ناشنوایان جهان از 10 اردیبهشت در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دو رشته فرنگی و آزاد به میزبانی تهران آغاز شده است و تا 21 اردیبهشت ادامه دارد.
داوری در مورد برنامه خود برای حضور تیم های ناشنوایان در مسابقات قهرمانی جهان در رشته های مختلف در سال جاری، گفت:‌ همان طور كه می دانید جز مسابقات كشتی قهرمانی جهان كه در سه رده سنی به میزبانی تهران برگزار می شود، امسال در 9 رشته دیگر مسابقات قهرمانی ناشنوایان برپا می شود.
داوری گفت:‌ فدراسیون ورزش های ناشنوایان امسال حجم بالایی از مسابقات ورزشی را درپیش دارد و از طرف دیگر با مشكلات مالی از جمله بدهی های زیاد مواجه است.
وی گفت: یكی از وظایف من به عنوان سرپرست، تلاش برای تسویه بدهكاری های فدراسیون و فراهم كردن شرایط برگزاری اردوها و مسابقات داخلی و خارجی تیم های ملی رشته های مختلف ورزش ناشنوایان است.
داوری با بیان این كه مسابقات كشتی قهرمانی ناشنوایان جهان 21 اردیبهشت ماه پایان می یابد، گفت: به محض پایان این رقابت ها و بدرقه تیم های خارجی، ‌جلسه ای با روسای انجمن های ورزشی و كمیته های فنی فدراسیون ورزش های ناشنوایان برگزار خواهد شد تا وضعیت تیم های ملی در رشته های مختلف بطور كامل مورد بررسی قرار گیرد.
سرپرست جدید فدراسیون ورزش های ناشنوایان ادامه داد:‌ با توجه به كمبود اعتبار در حوزه ورزش و به ویژه مشكل مالی فدراسیون ناشنوایان، ‌قطعا امكان اعزام همه تیم های ملی به مسابقات جهانی میسر نیست. بنابراین باید وضعیت تمام تیم ها از جوانب مختلف از جمله میزان آمادگی تیم ها و شانس مدال آوری آنها بررسی شود، سپس تصمیم گیری خواهیم كرد كه كدام رشته ها در رقابت های قهرمانی جهان شركت كنند.
داوری در پاسخ به این سوال كه آیا همانگونه كه رئیس سابق فدراسیون گفته بود، تیم ملی والیبال زنان درصورت كسب آمادگی كافی به مسابقات قهرمانی جهان در واشنگتن در آمریكا اعزام می شود،‌ ‌گفت:‌ در فهرست رشته های اعزامی، اصلا تیم والیبال زنان را ندیدم و با توجه به اینكه تهیه روادید آمریكا بسیار زمانبر است، دیگر امكان اعزام این تیم وجود ندارد. البته به نظر می رسد اردوهای این تیم نیز به صورت منظم برگزار نشده است.
وی حضور قدرتمند تیم های ملی در المپیك ناشنوایان 2017 را از جمله اهداف فدراسیون برای سال آینده عنوان كرد و گفت: باید از هم اكنون برنامه ریزی برای حضور تیم های ملی در این المپیك صورت گیرد تا بتوانیم ضمن حفظ جایگاهمان برای ارتقا آن در این بازی ها تلاش كنیم.
داوری فراهم كردن شرایط برای برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون را نیز از دیگر اهداف خود به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش های ناشنوایان بیان كرد و گفت:‌ طبق اساسنامه فدراسیون های ورزشی باید ظرف چهار تا شش ماه پس از انتخاب سرپرست فدراسیون، شرایط برای برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فراهم شود كه من نیز در این زمینه تمام تلاش خود را به كار می گیرم.
كرم الله علیمرادی رئیس مستعفی فدراسیون ورزش های ناشنوایان نیز در مورد درخواست استعفای خود گفت:‌ از زمان حضورم با یك برنامه ریزی دقیق و منظم تلاش كردم ورزش ناشنوایان در عرصه های ملی و بین المللی حضور موفقی داشته باشد و این تلاش ها به حدی بود كه ما توانستیم جایگاه هفدهم ناشنوایان ایران در المپیك 2009 را به جایگاه هشتم المپیك در سال 2013 ارتقا دهیم .
وی گفت:‌ اما متاسفانه طی هفت، هشت ماه گذشته ما هیچ اعتباری دریافت نكردیم و این مساله انگیزه بیشتر مدیران و مربیان ورزش ناشنوایان را از بین برد و از آنجا كه نتوانستیم حامی مالی نیز برای این فدراسیون جذب كنیم، بهتر دیدم استعفا دهم. شاید مدیر دیگری بتواند شرایط بهتری را برای پیشرفت ورزش ناشنوایان فراهم كند.
علیمرادی افزود: حدود 10 روز پیش استعفای خود را به وزارت ورزش و جوانان ارائه كردم، اما دیروز با درخواست من موافقت شد، اما كاش حالا كه موفقت با استفعا آن قدر طول كشید، چند روز دیگر نیز صبر می كردند تا مسابقات قهرمانی كشتی جهان در تهران به پایان می رسید.
ورزشی **1828**1584

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نخستین قهرمانی ایران در رقابتهای کشتی فرنگی جهان