سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عربستان به دنبال از ریل خارج کردن توافق و تشدید تنش‌های فرقه‌ای است/ بربریت عربستان؛ جلادان شمشیر به دست در داخل و نقاب‌پوشان چاقو به دست در خارج


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: جهان به زودی اجرای توافق تاریخی میان ایران و گروه 1+5 بر سر بحران غیرضروری هسته ای ایران را جشن خواهد گرفت. همه طرفها امیدوار و معتقد هستند که توافق هسته ای ما را قادر میکند تا بتوانیم به چالشهای جدی از جمله مقابله با افراط گرایی برای برقراری ثبات در منطقه خودمان و جهان تمرکز کنیم.

رئیس جمهور روحانی بارها تاکید کرده اند که اولویت اصلی سیاست خارجی ایران دوستی با همسایگان، صلح و ثبات در منطقه و همکاریهای جهانی به ویژه در مبارزه با تروریسم است. وی در سپتامیز 2013، یک ماه بعد از روی کار امدن طرح جهان علیه خشونت و افراطی گری را ارائه کرد که به اتفاق آرا در سازمان ملل مورد پذیرش قرار گرفت و امیدها را برای مبارزه علیه تروریسم زنده کرد.

ظریف در ادامه نوشت: متاسفانه برخی از کشورها در مسیر تعامل سازنده سنگ اندازی میکنند. بعد از حصول توافق موقت هسته ای نوامبر 2013، عربستان سعودی همه منابع خود را برای شکست توافق به کار گرفت. امروز هم برخی در ریاض نه تنها مانع عادی شدن شرایط میشوند بلکه به دنبال آن هستند کل منطقه را به رویارویی و تقابل بکشانند. 

گویی که عربستان سعودی میترسد که کنار رفتن ابرهای تهدید ساختگی هسته ای ایران تهدید واقعی جهان را هویدا کند؛ حمایت فعال این کشور از افراط گرایی و خشونت. 

بربریت کاملا مشخص است؛ در خانه گردن زدن با شمشیر. همانطور که اخیرا عربستان در یک روز 47 نفر، از جمله شیخ نمر باقر النمر روحانی برحسته ای که همه زندکی خود را وقف مقابله با خشونت و حقوق مدنی کرده بود، گردن زده شدند. و در خارج گردن زدن با چاقو توسط مردان نقاب پوش..

اجازه بدهید به ما که فراموش نکنیم که بسیاری از عوامل تروریستی از حادثه 11 سپتامبر تا سن برناردینو و دیگر نمایشهای ترور، تقریبا همه این اعضای گروههای تروریستی از القاعده و جبهه النصره از اتباع عربستان بودند و یا با دلارهای نفتی شستشوی مغزی شده بودند.

ظریف در این یادداشت همچنین نوشت: استراتژی عربستان برای از ریل خارج کردن توافق و حتی تشدید تنشها در منطقه دارای سه بخش است؛ فشار به غرب، افزایش بی ثباتی از طریق تشدید جنگ در یمن و حمایت از افراط گرایی و تحریک و برافروختن خشم ایران. کمپین نظانی عربستان در یمن و حمایتش از افراطیها کاملا شناخته شده است. فتنه انگیزی علیه ایران به لطف خویشتن داری ما در جامعه بین المللی برجسته نشده است.

دولت جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح حمله به سفارت عربستان در تهران در تاریخ 2 ژانویه 2016 را محکوم کرده است و نسبت به سلامت دیپلماتها تضمین داده است.

 

http://fna.ir/XU7UIR


ویدیو مرتبط :
دست فرمون خانم در خارج