علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تولید تبلت دانش‌آموزی منطبق با استانداردهای آموزش‌وپرورش باشد


به گزارش خبرنگار مهر، محسن بائو، بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس، ۸۰ درصد با محتوا و ۲۰ درصد با امکانات و تجهیزات محقق می شود، اظهار داشت: در هر دو بخش باید مشارکت مردم، والدین دانش آموزان، نخبگان و خیران وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: تولید سخت افزار و نرم افزار در حوزه دانش آموزی باید منطبق با استانداردهای ‌آموزش و پرورش باشد که این استانداردها تعریف و مطرح شده اما متاسفانه می بینیم که برخی اسامی و عنوان‌ها تنها اقتصادی و تجاری است و به عنوان نمونه، یک سیم کارت دانش آموزی هیچ تفاوت و امتیازی نسبت به سایر سیم‌کارتها ندارد و تفاوت تنها در نام و آنها هم برای فروش بیشتر است.

به دنبال توسعه سخت افزاری در مدارس یزد نیستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: استان یزد به دنبال توسعه سخت افزاری در مدارس به دنبال هوشمندسازی کلاس‌های درس نیست بلکه به حوزه نرم افزاری با مرجعیت معلمان توجه ویژه دارد.

احمد شیرزاد با تاکید بر اینکه نقش مدیران در تسهیل و تسریع روند هوشمندسازی مدارس تاثیرگذار است، بیان کرد: اگر جایگاه مدیران ارتقا یابد، انجمن‌های اولیا و مربیان، شورای معلمان، شورای دانش آموزان و مجموعه مدرسه، یاور و حامی مدیران خواهند بود.

رئیس اداره فناوری اطلاعات ‌آ موزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با ارائه آماری از مدارس هوشمند اظهار داشت: در حال حاضر هزار و ۶۰۰ کلاس درس استان یزد در ۶۲۰ مدرسه هوشمندسازی شده اند.

۷۰ هزار نفر ساعت آموزش معلمان کلاس‌های هوشمند در یزد

ابوالفضل پهلوان عنوان کرد: بیش از ۷۰ هزار نفر ساعت نیز آموزش ضمن خدمت برای معلمان کلاس‌های هوشمند برگزار شده و امیدواریم با توانمندسازی معلمان در این زمینه، بتوانیم به ارتقاء سواد آی‌تی در مدارس کمک کنیم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری یزد نیز در این جلسه بر لزوم هوشمندسازی همه مدارس استان یزد تاکید کرد و گفت: اگر همه مدارس هوشمندسازی نشوند یا در یک مدرسه چند کلاس هوشمند و بقیه عادی باشند، به موفقیت و نتیجه مطلوب نخواهیم رسید ضمن اینکه عدالت آموزشی نیز برقرار نخواهد شد.

اکرم فداکار عنوان کرد: استان یزد در زمینه فناوری اطلاعات از استان‌های پیشرو در کشور است و معلمان توانمند این استان نیز می‌توانند در کنار شرکت‌های حوزه آی‌تی‌، به تولید محتوای آموزشی بپردازند.


ویدیو مرتبط :
تبلت بدون سیم کارت ارزان قیمت اندرویدی دانش آموزی