سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مخالفت قاضی پور با طرح جرم سیاسی


مخالفت قاضی پور با طرح جرم سیاسیفارس/ نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه شاخص‌های جرم سیاسی مشخص نشده است، گفت: پایه و اساس جرم سیاسی باید بر مبنای پاسخگویی مسئولان سیاسی تعریف شود.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان طی سخنانی به عنوان سومین و آخرین مخالف کلیات طرح جرم سیاسی اظهار داشت: از اینکه بعد از گذشت چندین سال تاکنون دولت‌ها نتوانسته‌اند لایحه‌ای برای جرم سیاسی به مجلس ارائه دهند، متأسفم و جای تأسف دارد، از این رو نمایندگان مجلس طرح جرم سیاسی را مطرح کردند که لازم است از آنان تشکر کنم.

وی افزود: کل ماده یک طرح جرم سیاسی متناقض نوشته شده است، با تصویب این طرح، هر گونه اعتراض را توهین تلقی می‌کنند. اگر گفته شود چرا آقای رئیس‌جمهور خانواده‌اش را به جای هیأت سیاسی به نیویورک برد، توهین تلقی می‌شود.

وی گفت: اگر نماینده‌ای در مجلس در مورد یک لایحه صبحت کند و انتقادی داشته باشد، آن را توهین محسوب می‌کنند. پایه و اساس جرم سیاسی باید بر مبنای پاسخگویی مسئولان سیاسی تعیین شود.

قاضی‌پور با بیان اینکه شاخص‌های جرم سیاسی در طرح مربوطه مشخص نشده است، تصریح کرد: اگر دانشجویان به خوابگاه یا مسائل مختلف در دانشگاه اعتراض داشته باشند آنها را جزو لیست سیاه محسوب می‌کنند. در طرح جرم سیاسی، مسئول آموزش و تعریف مبانی جرم سیاسی باید مشخص شود.

قاضی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: هیچ نظارتی بر اجرای صحیح این قانون وجود ندارد و تشخیص جرم سیاسی صرفاً با دادستان خواهد بود، لذا به نظر می‌رسد تصویب این طرح منجر به دوچندان شدن مشکلات موجود می‌شود.

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
سامی یوسف: مخالفت با فیلم محمد(ص) دلایل سیاسی دارد