سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مادورو: از آمریکا به مجامع بین‌المللی شکایت می‌‌کنیم


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌اونیورسال»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته تحریکات نظامی جدید آمریکا علیه کشورش را غیرمعمول خواند و اذعان داشت که گزارش تجاوزات آمریکا را به سازمان‌های بین المللی ارائه خواهد داد.

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اشاره به لزوم اتحاد ونزوئلایی‌ها برای ارائه گزارش تحریکات نظامی آمریکا علیه ونزوئلا گفت که نزد اتحادیه «کشورهای آمریکای جنوبی» (اوناسور)، «جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب» (سلاک)، «اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما» (آلبا) و همچنین سازمان ملل متحد علیه آمریکا شکایت خواهد کرد.

روز گذشته «ویلادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا طی گزارشی اعلام کرد که که یک هواپیمای متعلق به گارد ساحلی آمریکا طی 48 ساعت گذشته بدون مجوز دولت ونزوئلا در آسمان این کشور پرواز می‌کند.

«مادورو» در این راستا اعلام کرد که نیروهای مسلح ملی بولیواری (اف‌ای‌ان‌بی) و مرکز فرماندهی استراتژیک عملیاتی این کشور به طور 24 ساعته در حالت آماده باش به سر می‌برند.

وی خطاب به نیروهای نظامی کشورش گفت: مراقب قلمرو هوایی و سرزمینی و همچنین یکپارچگی ونزوئلا باشید؛ من از زمان واقعی وقوع هر اتفافی در کشور مطلع هستم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: ونزوئلا از هیچ‌کس نمی‌ترسد؛ ما کشوری مستقل هستیم و روی پای خود ایستاده‌ایم و مدل سیاسی خود را در پیشبرد امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور در پیش گرفته‌ایم و به کسی اجازه دخالت در امور کشورمان را نخواهیم داد.

«مادورو» ضمن اشاره به کارشکنی‌های اپوزیسیون ونزوئلا اظهار داشت که مشتاقم بدانم که راستگرایان افراطی حزب «میز اتحاد دموکراتیک» (ام‌یو‌دی) ونزوئلا چه جوابی برای تحریکات نظامی آمریکا و تجاوز این کشور به سرزمین ونزوئلا دارند.

وی افزود البته پاسخ آن‌ها قابل پیش‌بینی است زیرا آن‌ها اهمیتی به ونزوئلا نمی‌دهند و دلسوز مردم این کشور نیستند.

«مادورو» در این‌باره عنوان کرد: راست‌گرایان افراطی کسانی هستند که به سرزمین خود اهمیت نمی‌دهند و مخالف برقراری صلح در کشور هستند.

رئیس جمهور ونزوئلا چندی درباره تلاش‌های آمریکا برای ایجاد اخلال در ونزوئلا و خرابکاری در فرآیند انتخابات پارلمانی ونزوئلا که در 6 دسامبر سال جاری (15 آذر) برگزار خواهد شد، هشدار داده بود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جدیدترین تصاویر قمه زنی در اینترنت و انتشار آن در مجامع بین المللی