علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کانال های کمک رسانی به تروریست ها در سوریه باید قطع شود


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، لاوروف افزود: زمانی که برخی طرف ها به عنوان همدستان گروهک داعش فعالیت و کانال هایی برای قاچاق سلاح ایجاد می کنند و به صورت غیر قانونی نفت وارد کرده روابط اقتصادی با تروریست ها دارند، ما نباید چشمان خود را در برابر این موضوع ببندیم، ما خواهان کنترل چنین اوضاعی هستیم و این امر نیازمند بسته شدن فوری مرزهای ترکیه و سوریه است.

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد: موفقیت مأموریت مبارزه با تروریسم نیازمند این است که همه از «بازی دو گانه» و حمایت از عناصر افراطی دست بردارند، نباید از نظر دور داشت که حادثه سرنگونی جنگنده روسی توسط نیروی هوایی ترکیه نمونه عینی این بازی دو گانه بود.

لاوروف به برخی طرف ها در مورد خطر افتادن در دام اشتباهات برای تحقق اهداف سیاسی معین مثل تغییر نظام حاکم در سوریه هشدار داد و گفت: گروه های افراطی و تروریستی از نبود ثبات و امنیت در منطقه برای تحقق منافع خود بهره برداری می کنند و به دنبال بسط نفوذ خود از پرتغال تا پاکستان هستند.

لاوروف در مورد احتمال پیوستن روسیه به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا گفت: در حال حاضر سخن از پیوستن به ائتلاف در میان نیست بلکه هماهنگی میان طرفین است.

این مقام روسی برگزاری نشست گروه حامیان سوریه در وین طی هفته آینده را بعید ندانست و افزود: در صورتی که طرف های شرکت کننده موفق به هماهنگی در زمینه لیست گروه های تروریستی و گروه های مخالف که در سوریه می جنگند شوند، این گفتگوها برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه مسکو همچنان با هر گونه طرح تقسیم سوریه به کشورهای کوچک مخالف است، گفت: در قانون اساسی سوریه باید بندهایی در مورد اعطای ضمانت های بیشتر به اقلیت های جامعه سوریه گنجانده شود.

لاوروف بار دیگر بر تعیین سرنوشت بشار اسد رییس جمهوری سوریه از طریق انتخابات تاکید کرد و افزود: می گویند اهل سنت در سوریه از اسد بیزارند، اگر مشکل این است باید انتخابات زود هنگام برگزار شود.


ویدیو مرتبط :
قطع راه های کمک رسانی داعش بین عراق و سوریه توسط کردها