سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روزجهانی کوهستان در مریوان گرامی داشته شد


به گزارش ایرنا، صبح روز جمعه جمع کثیری از خانواده ها و علاقه مندان به طبیعت و کوهپیمایی بامشارکت انجمن زیست محیطی سبز چیا و هیئت کوهنوردی شهرستان مریوان به کوهپیمایی پرداختند.
در این مراسم کوهپیمایان با شعارهایی از جمله کوهپیمایی و رفتار صحیح در کوهستان، کانی بل نماد مقاومت کوهستان و حفاظت کوهستان ضامن ماندگاری بشر به ارتفاعات کوه ایمام رسیدند.
یکی از شرکت کنندگان این آیین ورزشی در گفت و گو با ایرنا ، افزود: هدف از برگزاری چنین همایش های قاعدتا باعث ارتقاء روحیه شادابی و نشاط در بین شهروندان خواهد شد.
علی اخدر افزود: امروز علاوه بر همایش کوهنوردی خانوادگی و پاکسازی کوه از زباله های شهری، سعی کردیم فرهنگ حمایت از طبیعت و کوهنوردی را در میان شهروندان مریوان گسترش دهیم.
وی اظهار کرد: ورزش به ویژه ورزش های همگانی باید در جامعه و در میان خانواده ها نهادینه شود، امروز که خانواده ها در دل طبیعت حضور پیدا کردند، به عینه شور و نشاط حاصل از حضور در طبیعت را درک کردند.
وی با تاکید بر حفاظت از طبیعت بکر و دست نخورده مریوان توسط شهروندان، گفت: امسال به این روز در سطح ملی نگاه ویژه ای شد و همه نهادها و تشکل های مردمی توجه خاصی به آن داشتند.
اخدر با اشاره بر لزوم پاکیزه نگهداشتن کوهستان ها اظهار کرد: 90 درصد آب های مصرفی دنیا از کوه ها تامین می شوند و در واقع از کوه ها به عنوان برج های آب شیرین دنیا یاد می شود که اگر آلوده باشند، این آلودگی ها داخل سفره های آب زیر زمینی و آب های جاری از کوهستان شده و سپس به داخل آب های مصرفی ما وارد می شوند.
مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7451/6108

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
روزجهانی کودک