ایجاد پودمان آموزشی توانمندسازی در دانشگاه جامع علمی-کاربردی


رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران از رایزنی برای ایجاد پودمان آموزشی توانمندسازی برای دانشگاه جامع علمی-کاربردی خبر داد.

به گزارش سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فهیمه فیروزفر با بیان اینکه ستاد توانمندسازی تنها زنانی را تحت پوشش قرار می دهد که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند، گفت: سیاست ما به این گونه است که هیچ گونه پرداخت ماهیانه نداریم و تنها در حوزه آموزش، اشتغال، مشاوره و مددکاری فعالیت می کنیم.

وی افزود: زمانی که زن سرپرست خانوار وارد سیستم می شود با توجه به فضاهایی که در اختیار شهرداری و کارآفرین اجتماعی قرار گرفته جذب بازار کار می شود و در حین آن آموزش مهارت های زندگی و شغلی می بیند. بعد از یک فرایند 30 ماهه نیز از ستاد جدا می شود تا به زندگی عادی خود ادامه دهد.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با اشاره به برنامه ریزی برای خانواده های زنان تصریح کرد: به واسطه سیستم ثبت اطلاعاتی که در ستاد موجود است می توانیم برای کل خانواده برنامه ریزی کنیم. به طور مثال اگر فرزندان این افراد برای درس نیاز به تدریس داشته باشند از معلم هایی که در سیستم نذر فرهنگی هستند، استفاده می کنیم. همچنین اگر وضعیت تحصیلی دانش آموز خوب باشد برای پیشرفت تحصیلی و امتحان کنکور، برنامه های آموزشی ویژه ای را ارائه می دهیم.

فیروزفر با تاکید بر امکان ایجاد اشتغال برای زنان و فرزندانشان در مراکز کوثر اذعان کرد: این چرخه حدود 6 سال است که به طور کامل اجرا می شود و در این مدت شبکه ای به وجود آورده ایم که در آن زن سرپرست خانواری که امروز خود کارآفرین شده، کارآفرینی که برند شده و برندی که از زن سرپرست خانوار حمایت می کند با یکدیگر در ارتباط باشند.

به گفته وی در حال حاضر، این شبکه قوی در نمایشگاه زنان و تولید ملی توانسته به خوبی خود را نشان دهد. ضمن اینکه اتصال به برندها فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار محسوب می شود.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد شناسنامه الکترونیکی برای تمامی زنان مراجعه کننده به ستاد اشاره کرد و گفت: به باور من برنامه ریزی در خلاء نمی تواند انجام شود و زمانی که اطلاعات داریم و براساس آن برنامه ریزی می کنیم به قطع و یقین اثربخش تر است. ما در حال حاضر به دلیل اینکه اطلاعات مربوط به سن، تحصیلات و حتی موقعیت مکانی افراد را داریم به خوبی می توانیم برنامه ریزی کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، فیروزفر یادآور شد: در حال حاضر 17هزار پرونده در سیستم ستاد ثبت شده است که بالغ بر 10 هزار نفر به دلیل گذراندن دوره های توانمندسازی از سیستم خارج شده اند.

وی همچنین از رایزنی ستاد با دانشگاه جامع علمی-کاربردی برای راه اندازی پودمان آموزشی توانمندسازی خبر داد و گفت: در این مورد وارد رایزنی و مذاکره با مسئولان امر شدیم و امیدواریم در آینده شاهد این اتفاق باشیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دانشگاه جامع علمی کاربردی پارس آباد 1