تأکید ژاپن بر مقاوم بودن راکتورهای هسته‌ای آن در برابر زلزله


نهاد نظارتی هسته‌ای ژاپن تأکید کرد که دو راکتور هسته‌ای سندای واقع در جنوب غرب ژاپن که زلزله‌های اخیر باعث کشته شدن 40 نفر در این منطقه شد در برابر زلزله‌های احتمالی مقاوم هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویترز، نهاد نظارتی هسته‌ای ژاپن با تأکید بر مقاومت دو راکتور هسته‌ای سندای، که تنها راکتورهای فعال ژاپن هستند در برابر زلزله اعلام کرد هیچ نیازی به توقف فعالیت این دو راکتور هسته‌ای نیست.

در چند زلزله‌ی اخیر رخ داده در جنوب غربی ژاپن 40 نفر کشته و خسارات زیادی به تأسیسات این منطقه وارد شده است.

نهاد نظارتی هسته‌ای ژاپن پس از تشکیل جلسه‌ی کمیسیونرهای خود اعلام کرد که به دقت در حال نظارت بر وضعیت چهار ایستگاه هسته‌ای ژاپن است.

حساسیت‌ها در مورد انرژی هسته‌ای پس از بروز فاجعه‌ی هسته‌ای نیروگاه فوکوشیما افزایش یافته است.

شانیچی تاناکا در این باره گفت: هیچ نگرانی یا مشکل ایمنی در نیروگاه هسته‌ای سندای واقع در جنوب غربی ژاپن و در جزیره کیوشو در نزدیکی زلزله‌های اخیر رخ داده وجود ندارد.

دولت ژاپن پس از آن که بروز فاجعه‌ی فوکوشیما در سال 2011 باعث خاموشی‌های 43 راکتور هسته‌ای در این کشور شد؛ در حال بازگشت به سمت از سرگیری فعالیت راکتورهای هسته‌ای خود است.

نخستین راکتور هسته‌ای ژاپن که پس از 2 سال فعالیت خود را از سر گرفت راکتور سندای 1 در ماه آوریل و سندای 2 در ماه اکتبر بودند.

یک راکتور هسته‌ای دیگر نیز فعالیت خود را از سر گرفت اگرچه مدتی بعد با حکم دادگاه فعالیت آن به دلیل مسائل ایمنی متوقف شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ماکت ساختمان مقاوم در برابر زلزله