هفته 25 لیگ برتر فوتبال/ فرصت طلایی برای استقلال خوزستان


هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس جمعه 20 فروردین با انجام 4 بازی آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، در آغاز هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال از ساعت 17 روز جمعه 20 فروردین سیاه جامگان در مشهد به دیدار فولاد خوزستان می‌روند. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که هر دو تیم در نیمه پایینی جدول قرار دارند و 5 امتیاز با هم فاصله دارند.

در این میان وضعیت فولاد کمی بهتر است چون با 25 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد و تا حدودی از حاشیه امن برخوردار است. همچنین این تیم در نیم فصل دوم بر خلاف نیمه اول لیگ، نتایج خوبی کسب کرده و توانسته خود را از پایین جدول جدا کند.

در نقطه مقابل سیاه جامگان که اکنون یکی از سه کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر است، در حالی به مصاف فولاد می‌رود که هفته قبل در دیداری حساس و تماشایی با نتیجه 3 بر 2 از پرسپولیس 10 نفره شکست خورد. این تیم برای بقا در لیگ برتر تنها به پیروزی در 6 دیدار باقی مانده‌اش در لیگ نیاز دارد.

در همین ساعت تیم‌های گسترش فولاد و راه آهن در تبریز به مصاف هم می‌روند. گسترش فولاد در نیم فصل دوم عملکرد نسبتا خوبی داشته و با پیروزی خیره کننده 4 بر 3 برابر ذوب آهن در هفته قبل انرژی و انگیزه مضاعفی پیدا کرده است.

در مقابل راه آهنی قرار دارد که هفته‌هاست بین رده‌های پایانی جدول در رفت و آمد است و هنوز نتوانسته نتایج قابل قبولی در لیگ بگیرد. به نظر می‌رسد گسترش فولاد این هفته کار چندان سختی برای کسب یک پیروزی خانگی نداشته باشد.

جمعه از ساعت 18 در قم تیم‌های صبا و سایپا به دیدار یکدیگر می‌روند. صبا با هدایت علی دایی فصل را خوب آغاز کرد اما در چند هفته اخیر نتوانسته طعم پیروزی را بچشد و این هفته هم باید به مصاف تیمی برود که همچنان خود را جزو مدعیان بالانشینی جدول می‌داند.

جدال علی دایی و مجید جلالی در دو سوی میدان قطعا جذاب‌ترین تقابل این بازی خواهد بود. دایی پیش از این با سایپا سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد و این بازی برای او حال و هوای خاصی خواهد داشت.

مهم‌ترین بازی جمعه در اهواز برگزار می‌شود؛ جایی که دو تیم هم‌نام استقلال اهواز و استقلال خوزستان رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. استقلال خوزستان تیم دوم جدول رده‌بندی است و با صدر جدول تنها یک امتیاز فاصله دارد. استقلال اهواز اما قعرنشین مطلق جدول است و با 12 امتیازی که دارد حداقل تا دو هفته آینده نمی‌تواند امیدی به بهتر کردن جایگاهش داشته باشد.

در هفته 25 دو رقیب اصلی استقلال خوزستان برای قهرمانی یعنی استقلال تهران و پرسپولیس دیدارهای سختی با سپاهان و ملوان دارند و با توجه به اینکه این دیدارها "پیش‌داربی" هستند قطعا سرخ‌آبی‌های پایتخت را با مشکل روبه‌رو می‌کنند. در این شرایط استقلال خوزستان بهترین فرصت را دارد که با پیروزی روی کاغذ آسان برابر همنام اهوازی به صدر جدول تکیه بزنند و امیدوار باشد که سرخ‌آبی‌ها در دیدارهای این هفته خود دچار لغزش شوند.

برنامه سایر دیدارهای هفته بیست و پنجم به این شرح است:

شنبه 21 فروردین

ملوان – پرسپولیس، ساعت 17:30، ورزشگاه تختی انزلی

یکشنبه 22 فروردین

ذوب آهن – تراکتورسازی، ساعت 17، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

استقلال – سپاهان، ساعت 19، ورزشگاه آزادی تهران

نفت تهران – پدیده، ساعت 19، ورزشگاه تختی تهران

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
استقلال تهران 1 - 0 استقلال خوزستان / هفته 22 لیگ برتر