سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انجام 11 هزار پیوند عضو در مراکز درمانی علوم پزشکی تهران از ابتدا تاکنون


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، امیر جعفریان در نشست خبری اظهار داشت: پیشینه دانشگاه علوم پزشکی تهران به آغاز آموزش دانش نوین در دارالفنون به سال 1230 هجری شمسی باز می‌گردد. این دانشگاه در حال حاضر دارای 11 دانشکده، یک پردیس بین‌الملل و یک پردیس دوره‌های شبانه است.

وی افزود: 9 بیمارستان تک تخصصی فارابی، رازی، کانسر، مرکز طبی کودکان، بهرامی، جامع بانوان آرش، جامع زنان محب یار، مرکز قلب تهران و روزبه در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دارد. همچنین 3 شبکه بهداشت و درمان در جنوب تهران، اسلامشهر و شهرری و 7 بیمارستان عمومی جزو زیرمجموعه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این دانشگاه دارای 1653 نفر عضو هیأت علمی دارد گفت: 46 درصد این اعضا استاد تمام و دانشیار هستند. همچنین 13 هزار و 129 نفر دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه وجود دارد که 65 درصد آنها خانم هستند. همچنین 36 درصد اعضای هیأت علمی دانشگاه را زنان تشکیل می‌دهند.

جعفریان با اشاره به اینکه در حال حاضر 271 برنامه تحصیلات تکمیلی و 10 هزار و 496 دانشجوی تحصیلات  تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تهران داریم، گفت: راه‌اندازی 37 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد، 4 رشته در مقطع فوق تخصص و 29 رشته در مقطع تکمیلی تخصصی (فلوشیب) از جمله دستاوردهای آموزشی طی 6 سال گذشته بوده است.

وی از جذب 350 دانشجوی خارجی از 30 کشور جهان گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه نخست کشوری آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی و پیش‌کارورزی را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود یک چهارم مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی کل کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران است همچنین حدود یک چهارم رتبه‌های اول تا سوم مراکز از نظر تولیدات علمی نیز از آن این دانشگاه بوده و بیش از 5 هزار مقاله در سال ارائه می‌شود.

جعفریان گفت: 15 هزار نفر پرسنل در دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت دارند و 2 میلیون و 800 نفر جمعیت به صورت مستقیم تحت پوشش خدمات بهداشتی این دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران 4024 تخت فعال، 604 تخت ویژه و 179 تخت روانپزشکی دارد، اعلام کرد: روزانه بیش از 8900 نفر بیمار به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه می‌کند. همچنین 2749 نفر به اورژانس مراجعه کرده و 5473 پیوند مغز استخوان و سلول‌درمانی نیز در سال انجام می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، یک سوم مجموع پیوند اعضای کشور در مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می‌گیرد به طوری که تاکنون 11 هزار پیوند عضو در مراکز درمانی این دانشگاه انجام شده است.

جعفریان عنوان کرد: بیش از 450 میلیارد ریال ارزش کمک‌های خیرین سلامت در 3 سال گذشته بوده و تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در حیطه آموزش، پژوهش و برنامه تبادل هیأت علمی و دانشجو با بیش از 60 دانشگاه و مؤسسه آموزشی و پژوهشی 30 کشور جهان داشته‌‌ایم.

وی به برخی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه اشاره کرد و افزود: تقویت روحیه تعهد و رفتار حرفه‌ای همچنین تلاش در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ احترام و راهنمای پوشش از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه فرهنگی است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/3DJGUR


ویدیو مرتبط :
جشن علوم پایه پزشکی ورودی 91 دانشگاه علوم پزشکی تهران 2