علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ثبت نام 30 تیم در رقابت های برنامه نویسی نرم افزارهای تلفن همراه حوزه سلامت


به گزارش ایرنا شهرام ترحمی دوشنبه در نشست خبری با رسانه های محلی افزود:تاكنون 18تیم مورد تایید هیات داوران قرار گرفته و مجوز حضور در این دوره از رقابت ها را كسب كردند، ضمن اینكه داوطلبان می توانند تا سه روز مانده به آغاز رقابت ها در این مسابقه ثبت نام كنند.
وی اظهار داشت:در صورت بررسی صلاحیت تیم های شركت كننده جدید امكان حضور یا حذف تیم ها تا سه روز مانده به آغاز رقابت ها وجود دارد.
ترحمی گفت:تیم های شركت كننده، در 10 موضوع حوزه سلامت نظیر دیابت، فشارخون، كودك سالم، مراقبت های پیش از بارداری، مراقبت های حین بارداری و پس از بارداری، مراقبت های سالمندی، مراقبت های میانسالی، مراقبت های بیماری های واگیردار و مراقبت بیمارهای غیر واگیر به رقابت برنامه نویسی نرم افزارهای تلفن همراه می پردازند.
وی از فعالان حوزه برنامه نویسی تلفن همراه خواست تا با مراجعه به سایت www.hackahealth.ir نسبت به ارائه تاریخچه فعالیت خود در گروه های سه نفر در این رقابت شركت كنند.
* تشكیل نخستین مركز عملیاتی تخصصی جنبش نرم افزای ایران در آبادان
معاون بهداشت دانشكده علوم پزشكی آبادان در ادامه سخنانش همچننی از تشكیل نخستین مركز عملیاتی تخصصی جنبش نرم افزای سلامت ایران در روستای ابوشانگ آبادان محل برگزاری نخستین دوره قابت های برنامه‌نویسی موبایل سلامت خبر داد و گفت:با تشكیل این جنبش نرم افزای، آبادان به قطب علمی فنآوری سلامت تبدیل می شود.
وی اظهار داشت:با تشكیل این مركز می توان علاوه بر تهیه نرم افزارهای مختلف در زمینه سلامت در آبادان، در راستای بومی سازی نرم افزارهای سلامت كه خارج از كشور برای ارتقاء شاخص های سلامت كشور وارد می شود، گام برداشت.
ترحمی گفت:در این مركز چالش های سلامت كشور در حوزه های بهداشتی و درمانی مورد بررسی و متناسب با آن نرم افزارهای متناسب تهیه می شود.
دبیر نخستین ماراتن برنامه‌نویسی موبایل سلامت ایران نیز در ادامه این نشست گفت:'هاكاهلس' نخستین ماراتن برنامه‌نویسی سلامت در خاورمیانه است كه توانسته با رعایت پروتكل‌های علمی تاییدیه دانشگاه MIT و هكینگ هلس كانادا را به دست آورد.
محمد بهادرام افزود:نخستین رقابت برنامه‌نویسی موبایل سلامت ایران از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در آبادان شهر اولین‌ها برگزار شده و تیم‌های برنامه‌نویس از داخل و خارج كشور امكان حضور دارند.
وی رفع چالش‌های سیستم بهداشت كشور و ارتقاء كیفیت مراقبت‌های بهداشتی در خانه‌های بهداشت سراسر كشور را هدف اجرای این رقابت عنوان و افزود:در نهایت ۲۰ تیم منتخب از میان متقاضیان شركت كننده در این ماراتن در ۱۰ چالش تعیین شده از سوی كارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه آبادان اقدام به تولید نرم‌افزار می‌كنند.
بهادرام گفت:تولید نرم‌افزارهای تخصصی، گام موثری در راستای بهبود كیفیت خدمات بهداشتی درمانی به بیماران است.
3015/6125

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مومن نسب در برنامه کافه سوال - نرم افزارهای تلفن همراه