فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



قصه‌های تصویری «تذکرة‌الاولیا» برای کودکان کتاب شد


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مؤسسه‌ انتشارات قدیانی در ادامه چاپ مجموعه‌ داستان‌های خود برای کودکان که براساس منابع کهن و متون ادبیات کلاسیک نوشته شده‌اند، مجموعه‌ای جدید مشتمل بر قصه‌هایی از «تذکرة‌الاولیا»، اثر شناخته‌شده عطار نیشابوری، را روانه بازار کتاب کرد. 

«تذکرة الاولیا» یکی از بی‌مانندترین روایت‌های حکمی و فلسفی ادبیات کهن ایران و نیز تاریخ اندیشه در جهان به‌شمار می‌رود. این کتاب عرفانی به نثر ساده و در شرح احوال بزرگان اولیا و مشایخ صوفیه، نوشته‌ی فریدالدین عطار نیشابوری است که هر باب آن به زندگی، حالات، اندیشه‌ها و سخنان یکی از عارفان و مشایخ تصوف می‌پردازد.            مژگان شیخی قصه‌هایی از تذکرة الاولیا که شامل نکات اخلاقی و سخنان حکمت‌آمیز می‌باشد را با قلمی ساده و روان با عناوینی مانند: "دوست ماهی‌ها، سوزن و تار مو، سردسته‌ی راهزنان، نسیمی از یمن و..." برای کودکان استخراج نموده است. تصویرگری زیبای مامک رزمگیر نیز همراه با رنگ‌های متنوع و جذاب در ترغیب بیشتر کودکان به مطالعه‌ی این کتاب، مفید خواهد بود.                 دیگر ویژگی کتاب این است که در صفحات آغازین این امکان به کودکان داده شده که عکس دوستان یا افرادی را که دوست دارند الصاق نمایند و کتاب را هدیه بدهند.قصه‌های تصویری تذکرة الاولیا را کتاب‌های بنفشه (واحد کودک و خردسال موسسه انتشارات قدیانی) در اولین نوبت چاپ، در 12 جلد و با تیراژ2200 نسخه، به قیمت هر جلد 3500 تومان روانه‌ی بازار کرد.

علاقه‌مندان برای تهیه‌ این کتاب علاوه‌ بر مراجعه به کتاب‌فروشی‌های معتبر سرار کشور، می‌توانند برای خرید اینترنتی آن به نشانی الکترونیکی www.ghadyani.org نشر قدیانی نیز مراجعه کنند. علاوه‌بر این با مطالعه‌ اخبار درج‌ شده در سایت این مؤسسه‌ فرهنگی از تازه‌های نشر آن نیز باخبر خواهند شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مجموعه قصه نمایش کودکان