سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مجلس بعدی برای محیط زیست از جان مردم مهم‌تر است/ امیدواریم باران کم‌کاری محیط زیست را جبران کند


فاطمه آلیا در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، با انتقاد از وضعیت  تشدید آلودگی هوا در تهران گفت: آلودگی هوا از موضوعاتی است که مردم در زندگی خود آن را لمس می‌کنند. امروز مدرسه‌های تهران به دلایلی تعطیل نشد اما آیا می‌شود با پاک کردن صورت مسئله مشکل آلودگی هوا را نیز حل کرد.

وی ادامه داد: این وضعیت فعلی برای کودکان مضر است و جالب است افرادی که داعیه حمایت از کودکان دارند در اینگونه مواقع سکوت می‌کنند شاید به گونه‌ای بتوان گفت همه چیز تحت‌الشعاع سفر استانی رئیس جمهور قرار گرفته است و جلسه دیروز نمایندگان استان تهران نیز به درخواست استاندار تهران به دلیل سفر رئیس جمهور لغو شد.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاداتی مانند ابرهای مصنوعی و ابرهای باران‌زا در گذشته مطرح شده بود که حتی نتایج این پیشنهادات گفته نشد که آیا اصلا چنین طرح‌ها عملیاتی می‌شود یا خیر، این‌ها جزو وظایف سازمان محیط زیست است و هم اکنون مدیریت محیط زیست در قبال وضعیت فعلی مسئولیت دارد و از آنجا که خانم ابتکار در دولت‌های قبلی نیز مسئولیت سازمان محیط زیست را بر عهده داشته است بنابراین نمی‌توان گفت در این زمینه بی‌تجربه است و علی بی‌توجهی‌ها همانگونه که برخی مدیران و افکار عمومی معتقد هستند این است که گویا مجلس بعدی برای مسئولان محیط زیست از جان مردم با اهمیت‌تر است.

آلیا تصریح کرد: در حالی که وظیفه نمایندگان مجلس نیز حل مشکلات مردم است.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی امیدوار هستیم که امشب بارش باران داشته باشیم و عوامل طبیعی به کمک مردم برای دست و پنجه نرم کردن با آلودگی هوا بیایند و کم‌کاری و قصور محیط زیست را جبران کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: حتی اگر تمام تصمیمات تحت‌الشعاع سفر رئیس جمهور به شهر ری قرار گرفته باشد انتظار می‌رود رئیس جمهور در سفر استانی خود این موضوع را در اولویت قرار دهند و ضمن تذکر به سازمان محیط  زیست راه حلی را برای کاهش آلودگی هوا ارائه دهد.

آلیا گفت:‌ موضوع بنزین نیز تنها یک فرافکنی بود که می‌خواستند تمام تقصیرها را به گردن بنزین بیندازند در حالی که در حقیقت دکانی بود که عده‌ای سود واردات بنزین را ببرند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/7555LW


ویدیو مرتبط :
محیط زیست و نمایشگاه بین المللی محیط زیست 2/3