سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انعطاف‌پذیری و جامعه‌پذیری ویژگی‌های اصلی بسیج است/بسیج زمان جنگ و انقلاب دست و پای دشمن را شکست


به گزارش خبرنگار قضایی فارس، محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نشست افتتاحیه بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تبریک هفته بسیج،‌ این نهاد را مهمترین و اساسی‌ترین نهاد ایجاد شده پس از انقلاب اسلامی دانست و گفت: بسیج مستضعفین با حیات طیبه‌اش نظام را در عرصه‌های مختلف تقویت و تضمین کرد.

وی جامعه پذیری و انعطاف پذیری را دو ویژگی بسیج برشمرد و تصریح کرد: انعطاف پذیری بسیج یعنی خشک نبودن و تطبیق پذیری آن با شرایط روز انقلاب و جامع پذیر بودن آن یعنی فعال بودن آن در تمام سطوح جامعه است که قسمت بزرگی از جامعه را به خود اختصاص داده است.

الفت افزود: بسیج در دوران انقلاب اسلامی و جنگ دست و پای دشمن را شکست که هنوز هم ترمیم پیدا نکرده است. با وجود استکبار جهانی و این که چندین کشور در منطقه درگیر هستند کشور ما در امنیت کامل به سر می‌برند هر چند دشمن نقش آفرینی خود را ترک نکرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت:‌ بسیج تاریخ مصرف و خاتمه ندارد و روز به روز شاهد شکوفایی و حرکت‌های متناسب با وضعیت انقلاب از این نهاد مقدس هستیم.

وی تأکید کرد:‌ بسیج مشمول تمام افراد از جمله نظامیان، حوزویان، دانشگاهیان و غیره است. همچنین مقام معظم رهبری در خصوص بسیج و بسیجی فرمودند بسیج مجموعه‌ای است که در آن پاکترین، فداکارترین و آماده‌ترین انسان‌ها برای به کمال رساندن کشورمان گرد هم آمدند و در همه‌ میدان‌ها شجاعانه و فداکارانه در تمامی عرصه‌های مورد نیاز کشور و نظام اسلامی حضوری پررنگ دارند.

الفت گفت: بعد از جنگ دشمن در قالب فتنه شروع به آسیب رسانی کرد که بسیج خود را آماده مقابله در عرصه‌های اجتماعی کرد و ما با همت بسیج فتنه‌های مختلفی را از سر گذراندیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: در سال 88 دشمن تحرکاتی را رقم زد و همه ما آن روزها را به یاد داریم. پایان یافتن به آن وضعیت با تدابیر مقام معظم رهبری و همت بسیج صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی نقش دیگری است که برای بسیج تعریف شده است گفت: بسیح شکل خود را از نظامی و مامور برقراری امنیت داخلی به شکل مامور سازندگی تغییر داد و در آن عرصه‌ها هم با توجه به آثاری که وجود دارد مانند آبادانی مناطق جنگ زده، موفق بوده است. امروز بسیج در دو عرصه‌ فرهنگی و اجتماعی باید همراه ملت باشد و به عنوان پیشتاز موضوعات فرهنگی و اجتماعی حرکات سازمان یافته انجام دهد.

الفت ادامه داد:‌ دشمن از نظر فیزیکی نتوانست دستاوردهای انقلاب همچون استقلال و یکپارچگی را از بین ببرد اما دشمن عنادورزی‌های نرم را در دستور کار خود قرار داد. نبرد در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی بسیار سخت‌تر از نبرد در حوزه‌های فیزیکی و عینی است. اگر به علت آسیب‌های اجتماعی توجه نکنیم و به معلول بپردازیم کمتر از آسیب زنندگان این عرصه حرکت نکرده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان این که امروز شاهد تشکیل بسیج مهندسی، بسیج حقوق‌دانان و بسیج علمی مدار هستیم گفت: در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی می‌توانیم از این یگان‌های تخصصی استفاده کنیم.

وی در پایان افزود:‌ امیدواریم بسیج در مقابله با آسیب های اجتماعی و زدودن آثار آسیب‌های اجتماعی پرتوان، با اراده و با تقوا وارد شود؛ زیرا جرم مهمترین علت آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/L7633R


ویدیو مرتبط :
رازهای انعطاف پذیری و خودباوری بجای سلطه پذیری