سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رکورد دیگری از هنسی، سریع ترین خودروی اسپایدر جهان با 432.5 کیلومتر در ساعت


venomgt-convertible-world-record-05-1

پس از رکورد شکنی خودروی Hennessey Venom GT در سال ۲۰۱۴ با سرعت ۴۳۲٫۵ کیلومتر برساعت، حالا و دو سال پس از آن، هنسی تصمیم به ارتقا دادن رکورد دیگری گرفته است. “سریعترین” خودروی اسپایدر جهان.

برای انجام این رکورد شکنی، هنسی از یک نسخه بدون سقف یا همان کانورتیبل از “هنسی ونوم جی‌تی” معروف استفاده کرده‌است که به آن “Venom GT Spyder” می‌گویند. این خودرو که در اصل یک نسخه تقویت‌شده و اسپایدر از همان ونوم جی‌تی است، با افزایش بوست توربوهای دوقولو خود از ۱۹ به ۲۶ psi فشار و استفاده از الکل اتانول سری E85 به عنوان سوخت، حالا می‌تواند قدرت خارق‌العاده ۱۴۵۱ اسب‌بخار و ۱۷۴۵ نیوتن‌متر نیرو را در اختیار این “ونوم جی‌تی” قرار دهد. با این میزان قدرت، شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو کمتر از ۲٫۴ ثانیه به طول می‌انجامد و از آن فوق‌العاده‌تر آن که تنها ۱۳ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۳۲۰کیلومتر برساعت برسد. اما از نهایت سرعت آن می‌پرسید؟

پیش از آن باید بگوییم این رکورد زیر نظر کارشناسان گینس و در یک مسیر بلند ۴٫۶ کیلومتر در نزدیکی کالیفرنیا که اردوگاهی متعلق به نیروی دریایی آمریکا است، انجام شده است. رکورد قبلی در این زمینه با نهایت سرعت ۴۰۶٫۵ کیلومتر بر ساعت، متعلق به بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse بود که هنسی موفق شد با ثبت سرعتی ۱۸٫۵ کیلومتر سریعتر از بوگاتی ویرون، یا همان ۴۲۴٫۹۶ کیلومتر بر ساعت، رکورد سریعترین خودروی کانورتیبل یا اسپایدر دنیا را بشکند.

در این باره آقای “جان هنسی” می‌گویند:” ما پس از ثبت رکورد سرعت ۴۳۲٫۵ کیلومتر بر ساعتی توسط نسخه اصلی” ونوم جی‌تی” خود در فرودگاه شاتل فضایی ناسا در سال ۲۰۱۴، بسیار مشتاق بودیم تا نسخه بدون سقف یا اسپایدر از “ونوم جی‌تی” را نیز آزمایش کنیم. نتایجی که از این آزمایش به دست آمدند بسیار هیجان‌انگیز و فوق‌العاده بودند به دلیل اینکه پایداری این خودرو را حتی در نسخه اسپایدر در سرعت‌های بالا نشان دادند و ما از این بابت بسیار خرسندیم زیرا ما بر روی بهینه‌سازی این خودرو بسیار تلاش کرده‌بودیم.”

اما هنسی اعلام کرده‌است که از این خودرو تعداد ۳عدد را برای جشن گرفتن این پیروزی تولید خواهد کرد که هر کدام از آن‌ها برچسب قیمتی بیش از ۱٫۳ میلیون دلار را خواهند داشت. اما اگر شما نتوانستید یکی از آن‌ها را بخرید، زیاد نگران نباشید زیرا هنسی وعده‌داده است که در حال توسعه یک خودروی جدید و سریع‌تر نسبت به ونوم جی‌تی است! البته باید منتظر رکوردهای بوگاتی کایرون سقف باز هم باشیم.

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
رکورد جدید بوگاتی ویرون 432.6 کیلومتر بر ساعت