علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



رهبر کره شمالی از انجام آزمایش های موشکی و هسته ای جدید خبر داد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اعلام کرد که این کشور قصد دارد به زودی کلاهک های هسته ای و همچنین موشک های بالستیکی را که قادر به حمل این کلاهک باشد به مرحله آزمون بگذارد.

جونگ اون این اظهارات را در حین نظارت بر آزمایش شبیه سازی بازگشت موشک بالستیک به جو زمین انجام داد که ابزاری برای سنجش ثبات ساختار ترمودینامیکی مواد مقاوم در برابر حرارت است.

رسانه ملی کره شمالی در بازتاب اظهارات جونگ اون گفت: آزمایش کلاهک های هسته ای و همچنین موشک های بالستیک حامل آنها با هدف ارتقاء توانایی کره شمالی در انجام حملات اتمی در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

این در حالیست که وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر از سر گیری فعالیت های آزمایشی در سایت های هسته ای و موشکی کره شمالی مشاهده نمی شود. این وزارتخانه همچنین ادعای اخیر همسایه شمالی مبنی بر توانایی تولید کلاهک های هسته ای مینیاتوری را زیر سوال برد.

از سوی دیگر، «پارک گئون های» رئیس جمهور کره جنوبی هشدار داد که اصرار کره شمالی به عدم تغییر مسیر و تقابل با جامعه بین الملل، این کشور را به دست خود نابود خواهد کرد.

کره شمالی در فاصله یک ماه از تاریخ ۶ ژانویه تا ۷ فوریه سال میلادی جاری (۲۰۱۶) دو آزمایش هسته ای و موشکی موفق انجام داد که همین مسئله موجب موضع گیری شورای امنیت سازمان ملل و وضع تحریم های جدید علیه دولت پیونگ یانگ شد.


ویدیو مرتبط :
پاسخ آزمایش موشکی کره شمالی، با بمباران و پرتاب موشک توسط کره جنوبی