سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عضو مجمع تشخیص: در مقابل آمریکا نباید ساده اندیش بود


عضو مجمع تشخیص: در مقابل آمریکا نباید ساده اندیش بودصداوسیما/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ شاید در خدمت رسانی به مردم نواقصی باشد اما انقلاب در مسیر صحیح خود درحال حرکت است.

علی آقامحمدی با حضور در برنامه «تیتر امشب » شبکه خبر با اشاره به اینکه انقلابی گری یعنی اطاعت از قواعد و سنن پروردگار، افزود: چارچوب ما حلال و حرام بود یعنی خدمت به مردم نه فقط در شعار بلکه در عمل.
وی با بیان اینکه جهت انقلاب ایران درست است گفت: انقلاب گری باید تداوم داشته باشد .
آقامحمدی افزود: دغدغه اصلی در نظام ، همه مردم هستند نه عده ای خاص البته شاید عده ای خاص هم سوء استفاده کرده باشند.
وی با تاکید بر اینکه استقلال ، موضوع اصلی از ابتدای انقلاب بود گفت:‌ ملت باید روی پای خود بایستد و هیچ کشور خارجی نباید در کشورمان مداخله کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:‌ درهمه زمینه ها از جمله اقتصاد ، سیاست و فرهنگ باید استقلال داشته باشیم و باید به ایرانی و مسلمان بودن خود افتخار کنیم.
آقامحمدی افزود:‌ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شعار اصلی انقلاب بود و از همان ابتدا مردم می دانستند که نوع نظام ، حکومت ولایت فقیه خواهد بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دو تفکر انقلابی و استقلال طلبانه و تفکر لیبرال و وابسته بودن از ابتدا در نظام وجود داشت، گفت:‌ تفکر انقلابی و استقلال موجب شد روی پای خودمان بایستیم و امنیت خودمان را تامین کنیم.
آقامحمدی افزود: نباید ساده اندیش باشیم و تصور کنیم با گرایش به سمت ابر قدرت های جهان از جمله آمریکا وضع ما بهتر می شود و آنها از ما حمایت همه جانبه و بدون چشم داشت می کنند.
وی ادامه داد: می شود با آمریکا کار کرد اما باید مراقبت های لازم و استقلال خود را داشته باشیم .
آقامحمدی با اشاره به ضرورت استقلال برای پایداری یک ملت گفت: اکنون تصمیم قطعی غرب تجزیه منطقه است که ایران هم جزیی از آن است و برای حفظ یکپارچگی کشورمان باید استقلال کشور حفظ شود.

وی افزود:‌ در حوزه های سیاسی ، نظامی و امنیت به استقلال رسیدیم و وابستگی نداریم اما در حوزه فرهنگ و نفوذ نا پذیر کردن آن کم کاری و در اقتصاد هم مشکلات جدی داریم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: باید تلاش کنیم ارکان اقتصاد مقاومتی را پایدار و محکم کنیم.
آقامحمدی گفت: در حوزه فرهنگ اشتباه بزرگ کردیم که مردم کنار زده شدند و خواستیم با دولت، فرهنگ را درست کنیم اما فرهنگ با دولت شکل نمی گیرد بلکه با مردم شکل می گیرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مثلاً در جانمایی مساجد به درستی عمل نکردیم و در برخی جاها تراکم مساجد زیاد و در برخی نقاط کم است یا مثلاً علمای ما به علت مشغله های کاری زیاد، شب ها دیر می خوابند و برای برپایی نماز جماعت صبح نمی توانند در مساجد حاضر شوند.
آقامحمدی با بیان اینکه تربیت یک جامعه سرمایه گذاری و تهذیب نفس می خواهد افزود: اگر کسی عامل به حرف خودش نباشد کسی به حرف او گوش نمی کند.
وی با بیان اینکه اکنون حجت الاسلام دکتر، حجت الاسلام مهندس و رفتن حوزه به سمت مدرک، ضایعات است ادامه داد: ابتدا ظاهر این موضوع قشنگ است اما هر چقدر اخلاص و صفای باطن بیشتر باشد فداکاری او بیشتر است.

آقامحمدی افزود: بخشی از گروههایی که باید برای ما کار فرهنگی کنند یادشان رفته است که چه ویژگی هایی باید داشته باشند تا مردم دور آنها جمع شوند.
وی تاکید کرد: تا کسی خودش مهذب نباشد نمی تواند جامعه را مهذب کند.
آقامحمدی گفت: سواد مذهبی و فرهنگی کم نداریم بلکه عمل مذهبی و فرهنگی کم داریم.
وی افزود: 11 میلیون واجد شرایط که به سن ازدواج رسیدند، ازدواج نکرده اند و این نشان دهنده ضعف در کار فرهنگی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ نقش مردم در استقلال اقتصاد و فرهنگ نقش مهم و تعیین کننده است و مردم را در هیچ زمینه ای نباید کنار گذاشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
مجمع تشخیص مصلحت آمریکا