سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سامانه کیف پول الکترونیکی در گمرک راه‌اندازی شد


سامانه کیف پول الکترونیکی در گمرک راه‌اندازی شد خبرگزاری صدا و سیما/ گمرک ایران در تازه‌ترین اقدام سامانه کیف پول الکترونیکی را راه‌اندازی کرد.

این اقدام به دنبال اجرای پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی و در جهت سرعت بخشیدن به عملیات گمرکی صورت گرفته است.

از آنجا که در ازای خدماتی مانند توزیع، انبارداری، تخلیه و بارگیری براساس قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه باید مبلغی پرداخت شود، سامانه جامع امور گمرکی با راه‌اندازی کیف پول الکترونیکی متصل به کارت‌های هوشمند باعث شده است که صادرکننده نیازی به پرداخت مبالغ مالی خدمات نداشته باشد و سامانه به‌صورت هوشمند از کیف پول الکترونیک آن برداشت می کند.
این موضوع علاوه بر ایجاد کنترل‌های دقیق و جلوگیری از تخلف موجب افزایش سرعت می شود و به حسابداری‌های پیچیده هم نیازی نیست.
گمرک ایران در دو سال گذشته موفق شد 34 فعالیت گمرکی را الکترونیکی کند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
سامانه جامع الکترونیکی گمرک رونمایی شد