کاهش 35 درصدی آمار سزارین در بیمارستان رازی قزوین


رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی رازی قزوین گفت: آمار سزارین در سال گذشته 41 درصد بوده که امسال‌ به 35 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین،«سعید مخلوقی»، رئیس بیمارستان رازی قزوین در نشست با اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: این بیمارستان با ظرفیت 256 تخت طراحی شده است که هم‌اکنون با 229 تخت در حال فعالیت است.

وی افزود: ضریب اشغال تخت در این بیمارستان در 9 ماهه‌ی نخست سال گذشته 77 درصد بوده که این رقم در مدت مشابه امسال‌ به 82 درصد افزایش یافته است.

مخلوقی خاطرنشان کرد: متوسط اقامت بیمار در سال گذشته 2.7 درصد بوده که این رقم امسال به 2.6 درصد کاهش یافته است.

رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی رازی قزوین ادامه داد: آمار مرگ‌و‌میر در سال گذشته 6.9 درصد بوده که در سال‌جاری به 6.7 درصد کاهش یافته است.

به گفته‌ی مخلوقی در 9 ماهه‌ سال 93 در مجموع 16 هزار و 800 بیمار در بیمارستان رازی قزوین بستری شدند که این آمار در مدت مشابه امسال به 18 هزار و 400 بیمار افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در 9 ماه پارسال در مجموع 10 هزار و 400 جراحی در این بیمارستان انجام شده که این رقم در سال‌جاری 11 هزار و 500 مورد ثبت شده است.

«کامران سلیمانی»، رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان نیز در ادامه‌ی این نشست اظهار کرد: این بیمارستان جمعیت 350 هزار نفری شهرستان تاکستان را تحت پوشش قرار داده است و پارسال آمار فوت‌شدگان در این بیمارستان 24 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به زمان حضور 11 ثانیه‌ای پزشکان بر بالین بیمار در این بیمارستان توضیح داد: همه گروه‌های پزشکی بیهوشی و زنان و زایمان در این بیمارستان مقیم هستند و گروه پزشکان داخلی، جراحی، ارتوپد و قلب هم هر یک دو نفر مقیم در بیمارستان حضور دارند تا در مواقع ضروری بر بالین بیمار حاضر شوند.

سلیمانی گفت: متوسط اقامت بیمار در بیمارستان 0.9 درصد کاهش یافته است و کاهش این مدت از بروز عفونت بیمارستانی می‌کاهد.

رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان ادامه داد: میزان سزارین در این بیمارستان 32.5 درصد کاهش یافته است.

رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان یادآور شد: این بیمارستان به‌عنوان تنها بیمارستان سبز کشور معرفی می‌شود، چون چرخه بازیافت و سوخت کاملاً منطبق با استانداردهای محیط‌زیستی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کاهش تورم 35 درصدی به حدود 14 درصد طی دو سال