سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش ۱۳ درصدی تقاضا برای کامپیوترهای شخصی در سه ماهه اول ۲۰۱۶


کاهش ۱۳ درصدی تقاضا برای کامپیوترهای شخصی در سه ماهه اول ۲۰۱۶دیجیاتو/ بر اساس گزارشی که امروز از سوی موسسه تحقیقاتی «Canalys» منتشر شده، فروش کامپیوترهای شخصی در سه ماهه اول سال میلادی جاری مجموعاً به ۱۰۱ میلیون دستگاه رسیده است. در این میان باید اشاره کرد که هر موسسه تحقیقاتی، فرمول خاص خود را برای شمارش فروش دستگاه ها دارند و برخی تبلت و ابزارهای هیبریدی را در بین آمار مرتبط با کامپیوترهای شخصی قرار می دهند و برخی دیگر از موسسه ها، این کار را نمی کنند. موسسه Canalys، اذعان دارد که کامپیوترهای شخصی دسکتاپ، نوت بوک ها، دستگاه های هیبریدی و تبلت ها را در زمره کامپیوترهای شخصی جای می دهد.

Canalys خبر می دهد که اپل در این بخش پیشتاز بوده، هر چند که فروش همین شرکت نیز در مقایسه با سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافته و به ۱۴ میلیون دستگاه رسیده است. در مقام بعدی و با اختلاف اندک ۲۵ هزار دستگاه، شرکت لنوو ایستاده.

این موسسه همچنین گزارش می دهد که فروش ابزارهای هیبریدی (مانند سرفس پرو از مایکروسافت) با کاهشی ۱۵ درصدی رو به رو بوده و مجموعاً به ۳۹ میلیون دستگاه رسیده است. در واقع Canalys بیان می کند که این دوره برای همه دسته بندی های یاد شده و تمام شرکت ها، کاهش را به دنبال داشته و این روند ادامه نیز خواهد داشت.

«تیم کالینگ» (Tim Coulling) یکی از تحلیلگران موسسه یاد شده می گوید: «بازار کامپیوترهای شخصی، در ابتدای سال ۲۰۱۶ شروع بسیار بدی داشته و به سختی می توان نقطه روشنی در ماه های باقی مانده از سال جاری در برابر تولید کنندگان چنین سخت افزارهایی دید. تب داغ تبلت ها فروکش کرده و این بازار حالا به بلوغ کامل خود رسیده. فروش جهانی کامپیوترها نیز همچنان با کاهش رو به رو خواهد شد، مگر اینکه در میانه راه، شرکت ها نوآوری هایی هیجان انگیز را در محصولات خود جای دهند. از طرف دیگر تعداد افرادی که برای اولین بار می خواهند یک کامپیوتر شخصی خریداری کنند، به شدت پایین آمده است.»

(توضیح نویسنده: همانگونه که ذکر شد، موسسه Canalys تبلت ها -آیپد و آیپد پرو- را نیز در دسته بندی کامپیوترهای شخصی جای می دهد و به همین دلیل رتبه نخست بزرگترین تولید کننده کامپیوتر شخصی به اپل رسیده است. این آمار مشخصاً با استانداردهای سایر موسسه های تحقیقاتی تفاوت دارد.)



منبع: دیجیاتو


ویدیو مرتبط :
کاهش سه درصدی نرخ سود تسهیلات کشاورزی