سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برپایی ۴۷ موکب بزرگ ایرانی در راهپیمایی اربعین/ راه‌اندازی سامانه نذر


علی‌اکبر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره سامانه جمع‌آوری نذورات مردمی برای اربعین گفت: سامانه اینترنتی www.nazr.net برای جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردم در خصوص اربعین زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات، کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین و قرارگاه خاتم‌الاوصیا(ع) راه‌اندازی شده‌ است.

مدیر روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: متقاضیانی که می‌خواهند نذورات خود را به صورت نقدی یا غیرنقدی برای اربعین اهدا کنند باید به این سامانه مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت‌ کنند سپس با آنها تماس گرفته می‌شود و نذوراتشان جمع‌آوری می‌گردد.

وی افزود: برخی از هیئت‌ها و نهادهایی که می‌خواهند به صورت مستقیم در پیاده‌روی اربعین نذورات خود را به دست زائران برسانند باید حضوری به ستادهای بازسازی عتبات عالیات مراجعه کنند و پس از عقد تفاهمنامه، در موکب‌ها اقدام به پخت و توزیع غذا می‌کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه سازمان‌های گوناگونی تاکنون در امر اربعین مشارکت داشته‌اند، گفت: هیئت‌های مذهبی، شهرداری، سپاه پاسداران، بسیج، هیئت رزمندگان و وزارت نیرو در اربعین موکب دارند و به زائران خدمات می‌رسانند.

مدیر روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: امسال ستاد بازسازی عتبات عالیات با کمک هیئت‌ها و نهادها 47 موکب بزرگ چند هزار نفری در نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی برپا می‌کند و قرار است 3 میلیون پرس غذا در ایام اربعین امسال پخت و بین زوار پخش شود.

وی با بیان اینکه امسال 40 هزار زائر را در صحن حضرت زهرا(ع) اسکان می‌دهیم، گفت: تاکنون 200 تریلی اجناس شامل 100 هزار تخته پتو و 140 هزار چادر به عراق ارسال شده است.

کاظمی گفت: همچنین وزارت نیرو طبق تفاهمنامه‌ای که با ستاد اربعین منعقد کرده است قرار است 6 دستگاه آب‌شیرین‌کن را در مهران مستقر کند، 5 میلیون بطری آب معدنی، 2 دستگاه آبگرمکن بزرگ برای تامین آب گرم، 6 دستگاه خودروی برق‌رسانی با تجهیزات کامل و برق‌رسانی به 35 موکب را انجام دهد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
راهپیمایی اربعین و فضای معنوی موکب های ایرانی و عراقی